ניו יורק

ה'עירוב' שהוקם נגד החלטת הרבי מליובאוויטש הושחת

שבועות לאחר שהוקם עירוב ראשון בקראון הייטס בניגוד לדעתו של הרבי מליובאוויטש, הושחתו חלקים גדולים ממנו מספר פעמים במהלך השבוע האחרון. מי עומד מאחורי ההשחתה? (חרדים, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
רפרודוקציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מי השחית את העירוב בניו יורק? שבועות לאחר שקהילת 'קול ישראל' בניו יורק הקימה עירוב ראשון בעיר, בתחום המכסה גם את שכונת קראון הייטס המיושבת בעיקר בחסידי חב"ד, התושבים טוענים כי העירוב הושחת מספר פעמים בשבוע האחרון, ככל הנראה בעקבות התנגדותם של חסידי חב"ד לעירוב.

על פי גורמים בקהילת 'קול ישראל' שנחשבת לקהילה מודרנית, העירוב החדש נקרע בשלוש הזדמנויות שונות בשבוע האחרון, כשלטענתם העירוב הושחת בבירור ולראיה העובדה שחוטי העירוב נקרעו והעמודים נהרסו בלפחות 20 מקומות שונים. גורמים בקהילה טוענים כי חסידי חב"ד הם אלו שעומדים מאחורי ההשחתות.

כזכור, לפני מספר שבועות הודיעה הקהילה כי לראשונה הוקם עירוב שמאפשר לטלטל ברשות הרבים. הודעת הקהילה המודרנית נתקלה בהתנגדות עזה מצד רבני חב"ד שטענו כי הרבי מלובביץ' התנגד לעירוב ומדובר בפרצה.

לאחר שהעירוב הוקם דווח כי קהילת 'קול ישראל' משכונת פרוספקט הייטס, הגובלת בקראון הייטס, עומדת מאחורי התקנתו, בתקווה למשוך משפחות יהודיות צעירות לאזור.

אך בניגוד לדיווחים, רב הקהילה, הרב אלקנה שוורץ, לא אישר את העירוב ולכאורה, אף פרסם הודעה בכתב ידו על כך בערב שבת. "אני לא מאשר או תומך בעירוב".

בשיחה עם CrownHeights.info הסביר הרב שוורץ כי בני קהילתו ביקשו ממנו לאשר את העירוב, אך הוא ביקש מהם למצוא רב שבקי יותר בהלכות, ולאחר שהציעו רב מסוים, אישר הרב שוורץ כי הוא סומך עליו. עם זאת, ציין הרב כי העירוב אינו הותקן "עבור חסידי חב"ד" וכל אחד שרוצה לסמוך עליו, יצטרך להתייעץ עם רבו.

שלושת חברי בית הדין של קראון הייטס, הרב אברהם אזדבא, הרב יקב שווי והרב יוסף בראון ורבנים חב"דיים נוספים הביעו התנגדות נחרצת לשימוש בעירוב, והרב לייבל גרונר, מזכירו של הרבי, פרסם מכתב חריף בגנות העירוב והעומדים מאחוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר