"טועה ומטעה בפרט בענייני קדושה"

רבני ברסלב: "התרחקו מהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד"

גדולי המשפיעים בחסידות ברסלב חתמו על מכתב חסר תקדים נגד הרב אליעזר ברלנד: "אין לנו שום חלק ונחלה ושייכות אליו. שומר נפשו ירחק ממנו". "שובו בנים": "לרבנים הללו אין השפעה" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

דרמה בחסידות ברסלב: שלושה מגדולי המשפיעים בחסידות ברסלב - הרב יעקב מאיר שכטר, הרב שמואל משה קרמר והרב נתן ליברמנטש - חתמו בימים האחרונים על מכתב חריף ביותר נגד מנהיג קהילת "שובו בנים" הרב אליעזר ברלנד, כך נודע ל"כיכר השבת". במכתב החריף נכתב כי הרב ברלנד "תועה ומתעה בעיקרי יסודי הדת".

המכתב החריף

במכתב עליו חתומים הרבנים נכתב "אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת "שובו בנים", תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה. הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם הזה ולכל קהל מאמיניו, שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו".

כזכור לפני מספר שבועות נחשף ב"כיכר השבת" מכתבם של רבני ומשפיעי ברסלב שיצאו בצורה חריפה וחסרת תקדים נגד ספר שכתב חתנו של הרב ברלנד, במכתב כתבו הרבנים כי מדובר בשבתאות ובדברי כפירה ומינות שיש לשורפן ולאבדן.

הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, בין החותמים על המכתב (צילום: נחמן שלום)

בעקבות המכתב של רבני ברסלב נגד הספר, פרסמו אנשי שובו בנים מכתב של הרב בלרנד שקורא גם הוא לשרוף את הספרים המדוברים, אלא שגורמים בברסלב העלו חשש כי חלק מתלמידיו עדיין מחזיקים בספר הבעייתי וקוראים בו.

משובו בנים נמסר בתגובה למכתב: "ממש לא מדובר בדרמה גדולה, השפעתם של אותם רבנים בקרב חסידי ברסלב, כיום שואפת לאפס כך שלמכתב הנ"ל אין שום תוקף!! מי שמכיר את ההיסטוריה של ברסלב יודע שאותם קומץ רבנים המשתייך לחוג הקנאי מאז ולתמיד רדפו את הרבנים שקירבו בעלי תשובה לברסלב, בעבר הם יצאו חריף ונידו את המוהרא"ש מיבניאל זצ"ל בהמשך יצאו גם נגד המשפיע הרב ישראל מאיר ברנר שליט"א והכל מתוך שנאתם לספרדים ובעלי התשובה שמתקרבים בהמוניהם לחסידות ברסלב, במשך 30 שנה האחרונות החל משנת תש"ן שהרב ברלנד פתח את הדרך לציון רבי נחמן באומן וקיבל את השליטה באומן וקירב עשרות אלפים, ניסו בכל דרך להצר את צעדיו והשתמשו באיומים בבתי דין וניסו אף למנוע ממנו להגיע להתפלל בשול במא"ש והכל מתוך שנאה וקנאה בהצלחתו הכבירה לסחוף אחריו עשרות אלפים, בברסלב יש היום עשרות משפיעים ורבנים שאף אחד מהם לא הסכים להצטרף למכתב השנאה הנ"ל שנוסח ע"י האחים הצעירים למשפחת חשין שמנהלים את מסע הרדיפה ומנסים להשתלט על חסידות ברסלב ופוערים את פיהם ומדברים כל דבר אסור כנגד כל רבני ישראל בכלל וברסלב בפרט, שום איום/מכתב כזה או אחר יגרום לאנשים לעזוב את רבם שקירבם לדרך התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר