סערת המכתב החריף של המשפיעים

הרב ברלנד מכריז מלחמה מהכלא: "תפגינו נגד הגר"מ שכטר"

המכתב החריף של חשובי משפיעי ברסלב נגד הרב אליעזר ברלנד - גרם לו לעשות את מה שלא עשה 30 שנה: להכריז מלחמה נגד רבני החסידות. הערב קרא לחסידיו: "צאו להפגין נגד הרבנים" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב ברלנד (מימין) לצד המכתב נגדו עליו חתם הרב יעקב מאיר שכטר (משמאל) (צילום: מאיר אלפסי - כיכר השבת ונחמן שלום)

בעקבות "כיכר השבת" - הרב ברלנד נגד גדולי המשפיעים בברסלב: יממה לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מכתבם חסר התקדים של גדולי רבני ברסלב נגד הרב אליעזר ברלנד בו כתבו כי הוא "תועה ומתעה בפרט בענייני קדושה" והמליצו כי "שומר נפשו ירחק ממנו", הערב (ראשון) מגיב הרב ברלנד בקולו לדברים ותוקף בצורה קשה את חשובי משפיעי חסידות ברסלב שחתמו על המכתב.

בהקלטה שפורסמה הערב בקו טלפוני של אנשי "שובו בנים", נשמע הרב ברלנד מורה לתלמידיו לבטל את העצרת שתכננו ביום חמישי הקרוב במערת המכפלה בחברון, ולהגיע להפגין מול בתיהם של חשובי רבני ברסלב - הגרי"מ שכטר, הגרש"מ קרמר והגר"נ ליברמנטש.

האזינו: הרב ברלנד קורא לחסידיו להפגין נגד רבני ברסלב (יוטיוב):

בהקלטה נשמע הרב ברלנד מפציר בחסידיו כי מול כל בית של רב שחתם על המכתב יתייצבו 50,000 מחסידיו החל מלפנות ערב בתפילת ערבית, על מנת למחות נגדם. בהמשך נשמע הרב ברלנד מדבר אודות "מעשה פנחס" כשהוא מדגיש כי יש לפעול במעשה קנאה "כמו שפנחס דקר את זמרי בן סלוא".

מדובר בהסלמה משמעותית ביחסיו של הרב ברלנד מול חסידות ברסלב, שכן לאורך השנים, למרות התנגדויות לשיטתו וקהילתו, נהג הרב ברלנד להדגיש את חשיבותם של הרבנים בברסלב. המכתב עליו חתמו גדולי הרבנים בברסלב שנחשף ב"כיכר השבת" הוא למעשה הקש ששבר את גב הגמל וגרם לרב ברלנד לקרוא לתלמידיו להפגין מול בתיהם של מי שנחשבים לחשובי הרבנים בחסידות.

המכתב החריף שנחשף בכיכר השבת

יצוין כי בהמשך הדברים מבהיר הרב ברלנד כי בהפגנות התמוכננות יש להתפלל בלבד וכי מדובר בעצרת תמיכה, הרב ברלנד קורא לתלמידיו בהמשך הדברים ואומר שאסור לפגוע בשום אופן ברבנים החתומים על המכתב נגדו.

כזכור, במכתב שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", נכתב כי "אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת "שובו בנים", תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה. הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם הזה ולכל קהל מאמיניו, שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר