"בן באביו"

נחמן ברלנד תוקף את אביו בחריפות: "חורבן!"

הרב אליעזר ברלנד, אמור להתחיל הערב את תהליכי ההסגרה האחרונים ביוהנסבורג ובינתיים מתפרסמת כנגדו הקלטה חריפה במיוחד בה בנו, נחמן ברלנד, מגולל שורת טענות (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
נחמן ברלנד (FLASH90)

הרב אליעזר ברלנד, שכלוא בחודשים האחרונים ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, אמור להתחיל את הליכי ההסגרה לישראל. גורם בכיר בצוות החקירה אמר ל"כיכר השבת" כי רק בערב ידעו אם הוא יוסגר לידי האינטרפול, כחלק מתהליך ההסגרה שלו חזרה לישראל, בה הוא צפוי להיחקר בנוגע לחשדות נגדו.

בני משפחתו של הרב ברלנד אומרים ל"כיכר השבת" כי הרב נמצא עדיין באותו תא מעצר אך לדבריהם הרב אומר כי מבחינה משפטית הוא הועבר לידי האינטרפול.

כזכור, סביב ההסגרה והתהליך כולו ישנה סערה גדולה כששיאה בסוף השבוע שעבר כאשר שלושה רבנים מבכירי המשפיעים בחסידות ברסלב, הגרי"מ שכטר, הגרש"מ קרמר והגר"נ ליברמנטש יצאו במכתב חריף כנגד הרב ברלנד.

"אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת "שובו בנים", תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה. הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם הזה ולכל קהל מאמיניו, שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו", נכתב במכתב עליו חתמו הרבנים, מגדולי רבני ברסלב.

הרב ברלנד מצדו הכריז מלחמה מהכלא והורה לתלמידיו לבטל את העצרת שתכננו ביום חמישי הקרוב במערת המכפלה בחברון, ולהגיע להפגין מול בתיהם של הרבנים שחתמו נגדו.

גורם נוסף שיצא נגד הרב ברלנד הוא בנו, נחמן ברלנד, שהיום מתפרסמת הקלטה חריפה ביותר שלו שהוקלטה במהלך שיחה פרטית שלו בשנת תשע"ב.

מבירור של "כיכר השבת" עולה כי למרות שמדובר בהקלטה ישנה, נחמן ברלנד עומד גם היום מאחורי הדברים החריפים נגד אביו.

התמלול המלא:

"אם הבד"ץ לא מחרימים את אבא שלי אז זה נס. מה אתה מדבר?

אני, אם אני ילך לרבנים ויספר רק מה אבא שלי, מה אבא שלי עושה, והוא מתחזה לצדיק הדור. לא מתבייש, אבא שלי.

צביקה גיסי (הרב צבי צוקר) פוחד שיקבל מכות אז הוא לא הולך להסגיר אותו לבד"ץ, פשוט מאד, הוא פוחד שיהרגו אותו. הבד"ץ יידעו, יידעו את הפשעים שאבא שלי חי, יגידו שאסור להתקרב אליו. אני יביא לך עדויות. חורבן! אתה יודע על איזה חורבן בכלל מדובר פה?

אז אבא שלי כזה פושע, סלח לי שאני אומר לך. או שהוא מנותק או שהוא חולה נפש, לא אכפת לי מה.

אבא שלי רוצה להחזיק, להחזיק את האנשים לידו, הוא דואג, הכל הוא דואג בשביל שהם יהיו קשורים אליו.

יש כאלו שאומרים שהוא צדיק ויש לו פיצול אישיות, יש כאלו שאומרים שיש לו שבע נשמות, יש ויכוח עליו, אין לי ויכוחים עליו.

מצד שני הוא, הוא... זה קושיה גדולה עליו, אני גם חסיד שלו במובן מסוים שהוא מחזק אנשים, והוא החזיר הרבה אנשים בתשובה ואלפי אנשים מניחים תפילין בזכותו, ואת זה לא ניקח לו, אתה מבין אותי? אבל מצד שני, מה שהוא עושה! מה, סתם סגרנו אותו? מה, אני משוגע? סתם סגרנו אותו? רק בחודשיים האחרונים מה שהוא עשה, כשהוא לא היה סגור.

עכשיו, עכשיו הוא עצמו לא יוצא החוצה, בגלל שהוא נבהל, או שמישהו אמר לו שהולכים לבית דין, שמעתי ברחוב שכבר הבד"ץ כמעט הולכים להוציא עליו פאשקוויל, אני לא יודע אם זה נכון, מישהו אמר לי ברחוב, זה הגיע אליו.

אני דיברתי על אבא שלי בחדרי חדרים, בשיחות סגורות נגדו, וזה יצא החוצה אליו והוא כעס עלי והוא זרק אותי.

אדרבה, אני שמח שהוא זרק אותי, אני לא נבהל, אני לא איש שקר, אני לא ישרת אותו בשקר. כשאני תפסתי את הפשעים שלו אני נהייתי יותר חזק מר' יעקב מאיר שכטר.

כשתפסתי שאבא שלי, באמת, באמת כולם צודקים, אז סגרתי אותו ושלום.

ברחוב אומרים, כל מיני דברים אומרים עלי ברחוב, איזה שקרים, מכאן עד אמריקה. שיגידו, שיגידו.

אני מוכן לבוא עם עדות לכל רב ורב. לי יש אלף קבלות יותר ממך. והם (החסידים) רואים (את מה שהרב ברלנד עושה), אז, אז (מבחינתם) אבא שלי הוא אלוקים! אבא שלי הוא אלוקים! אתה מבין, הוא אלוקים! מותר לו, הכל מותר לו! אתה מבין, אותו האיש (ישו הנוצרי) הוא, הנצרות, אמרתי להם: אתם נוצרים אתם, ככה אמרתי להם: אתם נוצרים!

הייתי ב'חבורות' צועק שמה, הייתי צועק שאבא שלי אפילו... הייתי אומר ברבים: אם תופסים את הרב ברלנד על סעיף שולחן ערוך צריכים לדפוק על השולחן, ככה הייתי אומר ב'חבורות', היו מתווכחים אתי: 'אליהו בהר הכרמל', 'הוראת שעה' (כאילו שיש לרב ברלנד דין נביא שמותר לו לעקור דבר מן התורה בהוראת שעה) אתה יודע, כל הגמרות, היינו דנים שמה.

לא היו צריכים להוקיע את זה ברבים? מה, העדה החרדית היתה נותנת את זה?

אז הייתי מגיע במסירות נפש, יום יום, ודיברתי נגד אבא שלי. אמרתי שהוא שמש, ככה אמרתי, ככה, זה המילה שהייתי אומר, הוא שמש והוא שורף, צריך לעמוד בצל, ככה בכל 'חבורה' הייתי אומר את זה בפני ארבעים אברכים. כשהוא תפס את זה הוא זרק אותי. זהו, מה אני יכול לעשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר