לקראת ההסגרה | ההוראות של הרב ברלנד

"לא להתגרות בשוטרים ובשוטרות, לא להרים יד ולא להתחצף"

הרב אליעזר ברלנד, יוצא בשורת הוראות לחסידיו לקראת הסגרתו לישראל: לבוא לקבל את פניו אך להתנהג ולדבר יפה ולא להרים ידיים • בכיר בצוות החקירה: עדין לא ברור אם יוסגר הערב (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב ברלנד (צילום ארכיון: מאיר אלפסי - כיכר השבת)

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', יוצא בהקלטה חדשה מתא הכלא בדרום אפריקה בה הוא קורא לחסידיו להגיע לקבלת הפנים ו"להתנהג יפה" כשלפי דבריו הוא מתעתד להגיע כבר מחר (שלישי) לישראל לאחר תקופת גלות ארוכה במדינות שונות באפריקה אליהן נמלט בעקבות החשדות נגדו בישראל.

בהקלטה נשמע הרב אומר: "כל עם ישראל. כל מי שיגיע לקבלת פנים מחר ומבקשים מכולם להתנהג במתינות, בדרך ארץ, דרך ארץ קדמה לתורה כמו שכתוב כל עם ישראל יצא לפני משה, מבקשים מכולם לצאת בדרך ארץ ולקבל את הרב בדרך ארץ, לא להתגרות בשוטרים ולא בשוטרות, לא להרים יד לא להתחצף לא להגיד מילים לא יפות, הכל צריך להיות על פי ההלכה.

"הרב אמר לא להגיד קוצו של יוד, יכולים ללמוד תוספתא שלושים פעם אבל לא לשנות קוצו של יוד, אז צריך להתנהג בדרך ארץ ובמתינות, בענווה בשפלות, לא להתחצף לשום שוטר, להישמע לכל הוראות הסדר, בכדי שהרב יוכל ליסוע מיד הביתה. רק תראו שהקהל מתנהג בסדר ובמתינות עם השוטרים שהם כולם בני אברהם ויעקב אז כולם יעשו תשובה שכולם יעשו תשובה.

"בזכות שהרב חוזר לארץ גם השופטים יעשו תשובה וגם השוטרים רוצים לעשות תשובה, וכל עם ישראל רוצה לקבל את השכינה, ושנוכל כבר בראש השנה לקבל פני משיח ולראות בית מקדש של אש, בפרט ששלושה ימים לפני לוחות ראשונות שכל שנה זה מתחדש...

"בזכות קבלת פנים שתהיה במתינות, בדרך ארץ, אז אנחנו נראה את משיח יורד באש ונקבל את רבנו איתנו וכל עם ישראל יעלו לציון הקדוש משיח בן דוד, השם עימכם".

נכון לעתה, על פי גורמים בכירים בצוות החקירה שמתנהלת ביחידה לחקירות בינלאומיות בלהב 433, הרב ברלנד אמנם צפוי לעלות הערב לטיסה שתנחת מחר בבוקר בנתב"ג, אך לא ברור שהדבר אכן יתרחש בעקבות מחסור בשוטרים ישראלים, כשלא ברור אם השוטרים שיצאו מישראל לכיוון דרום אפריקה יספיקו להגיע בזמן.

במידה והשוטרים לא יספיקו להגיע בזמן לטיסה, תדחה ההסגרה ליום רביעי הקרוב.

בואו המתוכנן במסגרת הסגרה של דרום אפריקה לישראל מעורר סערה רבה בקהילות ברסלב ובמיוחד בקהילת "שובו בנים" כשברקע מרחף מכתבם של שלושה רבנים מבכירי המשפיעים בחסידות ברסלב, הגרי"מ שכטר, הגרש"מ קרמר והגר"נ ליברמנטש שיצאו במכתב חריף כנגד הרב ברלנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר