המעצר בנתב"ג | שלב אחר שלב

צפו בווידאו • הרב ברלנד ירד מהמטוס, נישק את הקרקע ונעצר

כשהוא מוקף בעשרות חוקרי ובלשי המשטרה, ירד הרב אליעזר ברלנד מהמטוס, התכופף ונישק את הקרקע של ארץ ישראל ומיד הועלה לרכב המשטרתי שהמתין עבורו בסמוך • צפו בווידאו (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, נחת הבוקר (שלישי) בשעה 9:23 בישראל, לאחר שלוש שנים בהם נמלט מהארץ, בשל תלונות שהוגשו נגדו והיותו דרוש לחקירה.

בתיעוד וידאו ניתן לראות את הרגעים הדרמטיים, כאשר הרב ברלנד יורד מהמטוס מדלת צדדית, כשהוא מוקף בעשרות בלשי וחוקרי יאח"ה, שהקיפו במקביל את המטוס כולו.

הרב נעצר, ירד מהמטוס בליווי הכוחות, התכופף ונישק את הקרקע של ארץ ישראל ומיד הוכנס אל רכב המשטרה האזרחי שהמתין עבורו במקום.

חוקרי המשטרה חששו שעשרות חסידיו שהמתינו בכניסה למשרד יאח"ה ינסו לעצור את הרכב בו הועבר הרב מנתב"ג והחליטו להעבירו בחשאי למתקן של שירות בתי הסוהר שם הוא ישהה בשעות הקרובות עד לחקירתו, שלאחריה יחליטו במשטרה האם לשחררו לביתו, אולי בתנאים, או שמא לבקש את הארכת מעצרו.

מקורבי הרב ברלנד, שנפגשו איתו במשך דקות ארוכות בעת נחיתת המטוס הבוקר בנתב"ג, מדווחים כי הוא הביע שביעות רצון מחזרתו ארצה. לדבריהם, "התנהלות השוטרים היתה למופת וכי הם נהגו כלפי הרב ברגישות ובאחריות בהתחשב במצבו הגופני וטלטלת הטיסה הארוכה מדרום אפריקה".

המקורבים מוסיפים ואומרים כי בכירים במשטרה הבטיחו לנהוג ברב בזהירות המתבקשת בשל מצב בריאותו. "הרב ומקורביו מודים למשטרת ישראל על התנהלותה ביממה האחרונה", הם מסיימים.

מהמשטרה נמסר הבוקר כי "בתום הליך מאומץ וממושך, עצרה הבוקר יחידה ארצית של משטרת ישראל את הרב אליעזר ברלנד, הדרוש מזה זמן לחקירה בגין חשד לביצוע עבירות.

"החשוד עזב את הארץ בחודש פברואר 2013, שעה שמתנהלת חקירה בעניינו. מאז, נקטה משטרת ישראל בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובסיוע גורמי משרד החוץ, במהלכים מאומצים וממושכים, על מנת להביא לאיתורו ולהבאתו ארצה לצורך חקירתו בגין החשדות המיוחסים לו. במסגרת זו הוגשה זה מכבר בקשת הסגרה בעניינו לרשויות הרלוונטיות בחו"ל, שכאמור הושלמה הבוקר עם מעצרו בנתב"ג.

"בחודשים האחרונים נעצר הרב אליעזר ברלנד על ידי הרשויות בחו"ל והבוקר כאמור, עם נחיתתו בנתב"ג, נעצר והובא לחקירה על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל. בהתאם להתפתחות החקירה יוחלט באם תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך את מעצרו. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

"השלמת הליך ההסגרה הבוקר מצטרפת היא ביטוי נוסף לפועלם הנחוש והמקצועי של משטרת ישראל, הפרקליטות ורשויות האכיפה בארץ ולשיתוף הפעולה ההדוק עם רשויות אכיפה בעולם, אשר אינו תחום בגבולות הזמן והמקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר