דו"ח חדש

איזו חברת תחבורה ציבורית היא הגרועה ביותר?

חברות התחבורה הציבורית מחויבות לרמת שירות מסוימת אך חלקן לא עומדות בה. לאחר שנתיים התפרסם דו"ח חדש המציג את רשימת החברות והדירוג שלהן מבחינת התקלות (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דן בתחתית הרשימה (צילום: Yossi Zeliger/FLASH90)

רוצים לדעת אם חברת התחבורה הציבורית שלכם באמת גרועה כל כך כמו שאתם חושבים? אחרי שנתיים בהן לא ביצע בקרת איכות על חברות התחבורה הציבורית בשל בעיות עם חברות בקרה, התפרסם אתמול (ב') דו"ח המדרג את רמת השירות של חברות התחבורה הציבורית. החברות מחויבות לרמת שירות מסוימת על פי המכרזים בהם זכו במקרה של החברות הפרטיות, או ההסכמים עם המדינה אצל אגד ודן הוותיקות. חלקן מתקשות לעמוד בו.

הדו"ח בוחן את השירות שמקבלים מיליוני ישראלים המשתמשים בתחבורה הציבורית בקביעות והוא בוצע במחצית השנייה של 2015. מהדו"ח עולה כי עיקר הבעיות היו איחורים (6 דקות ומעלה), אי־עצירה בתחנות ואי־ביצוע נסיעות מתוכננות. עוד בעיות היו היעדר מפות נסיעה, וליקויים בתחנות ובניקיון האוטובוסים. החברות הפרטיות קיבלו ציונים שונים גם בהתאם לאזורים בהם הן פועלות, שחושפים פערים גדולים ברמת השירות. כך, למשל, אצל אגד תעבורה נמצאו בעיות משמעותיות בפעילות באזור אלעד, צפון הנגב ואשדוד, ומנגד שיעור תלונות נמוך לאשכולות נתניה ושפירים־ת"א.

יצוין, כי באלעד השתנתה מאז החברה המפעילה לחברת 'קווים' אך למרבה הצער של תושבי העיר החברה החדשה ממוקמת רק מקום אחד מעל 'אגד תעבורה' בטבלת הממצאים הלא תקינים.

באופן מפתיע את המקום הראשון מבחינת רמת השירות מובילה דווקא חברת התחבורה הציבורית גלים, מהקטנות בארץ הפעילה רק באזור רהט. אחרי גלים דורגה דן צפון, מפעילת המטרונית במפרץ חיפה. בניגוד לשאר החברות שצריכות להתמודד עם פקקים ועומסים, זו נהנית מתשתית שברובה היא משתמשת יחידה, ולכן חסינה יחסית להפרעות תנועה. אחריהן דורגה אגד, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ. למרות הפריסה הארצית והיותה גדולה פי 3 מהבאות אחריה מבחינת מספר הקווים, 'דן' ו'קווים', היא השיגה ציון גבוה בהרבה לעומת תקופות בקרה קודמות.

בתחתית הטבלה דורגו ג'י־בי טורס, שפועלת באזור נצרת; ודן, הפעילה באזור גוש דן.

מדן נמסר בתגובה ל-YNET כי "דן לא פועלת בתנאים זהים לאזורים אחרים. מטרופולין דן הוא העמוס ביותר, ובשנה האחרונה נוספו לו עומסים קיצוניים בעקבות פרויקט הרכבת הקלה. דן נלחמת לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית ותומכת בחזונו של שר התחבורה. אילו הייתה אכיפה משמעותית לנתיבי תחבורה ציבורית התוצאות היו שונות לחלוטין. בנוסף, יש מחסור כרוני בנהגים, ובגוש דן המצוקה גדולה יותר". חברת ג'י־בי טורס העדיפה שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר