המאבק בברסלב שובר שיאים

מעריצי הרב ברלנד נגד הגרי"מ שכטר: "פעירת פה בחוצפה"

פשקווילים שהופצו בירושלים, ככל הנראה על ידי מעריציו של הרב אליעזר ברלנד, קוראים להפגין מול ביתו של הגרי"מ שכטר - ללא הזכרת שמו במפורש: "המומים ומזועזעים משפל המדרגה " (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט ואורי לנץ - פלאש 90)

בעקבות חשיפת כיכר השבת: מספר ימים לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מכתבו של הגרי"מ שכטר, מגדולי רבני ברסלב ו'העדה החרדית', ובו הוא יוצא בחריפות יחד עם משפיעי ברסלב הרב ליברמנטש והרב קרמר נגד הרב אליעזר ברלנד, מעריציו של הרב ברלנד הנתון במעצר בשל חשדות למעשים חמורים יוצאים למתקפה אישית וחריפה נגד הגרי"מ שכטר, ובפשקווילים שהופצו בירושלים הם טוענים כי פער פה "בעזות ובחוצפה נוראה".

בפשקוולים שהופצו היום ולא נחתמו רשמית על ידי "שובו בנים", לא מופיע אמנם שמו של הרב שכטר בצורה מפורשת, אולם הציבור נקרא בהם להפגין בירושלים - בכתובת בה מתגורר הגרי"מ שכטר. ההפגנה, יצויין, נערכת ככל הנראה בשל ההוראה המוקלטת שפרסם הרב ברלנד לחסידיו ערב הסגרתו לישראל.

"כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא" נכתב במודעות, "המומים ומזועזעים משפל המדרגה אליה הגיעו בעלי מחלוקת ולשון הרע מתוככי המחנה, בפרסום כתב נידוי ופלסתר כנגד אחד מגדולי ת"ח שבדור, צדיק וקדוש אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל, מרא דכוליה תלמודיא, מגדולי תלמידיו של הננמ"ח רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זצוק"ל הרב אליעזר ברלנד וכנגד קהילתו הקדושה אשר כולם בני תורה יראים ושלמים, עובדי השם בענווה ובמסירות נפש".

הפשקוויל שהופץ וקורא להפגין מול בית הרב שכטר

"אוי לנו שכך עלתה בימינו לפעור פה בעזות ובחוצפה נוראה ולהוציא מכלל ישראל עובד ה' מצעירותו, רב ומנהיג לאלפים ורבבות ולהשמיצו באופן מחפיר ומשפיל והכל על סמך שמועות ועלילות שווא, בדיות וכזבים אשר דברים הניכרים הם שהופרכו בידי זדים וארורים המנסים כבר שנים ארוכות לפגוע ולהטיל דופי ברב ובקהילתו".

בהמשך נכתב כי ביום חמישי הקרוב יתאספו להפגנה "ברחוב שמעון רוקח 21, בית ישראל", שם שוכן ביתו של הגרי"מ שכטר.

כזכור, במכתב החריף עליו חתם הגרי"מ שכטר נאמר "אחרי שהוברר שהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד ראש ומנהיג קהילת "שובו בנים", תועה ומתעה בעיקרי ויסודי הדת וההלכה ובפרט בענייני קדושה בדיבור ובמעשה, ומהווה תקלה וסכנה נוראה וחמורה. הננו לגלות דעתנו שאין לנו שום חלק ונחלה ושייכות לאדם הזה ולכל קהל מאמיניו, שומר נפשו ירחק ממנו ומסביבתו".

המכתב עליו חתמו רבני ברסלב נגד הרב ברלנד

המכתב זיעזע את קהילת ברסלב, מאחר והגרי"מ שכטר כאמור נחשב כאחד מגדולי רבני החסידות ומרבניה הבולטים של 'העדה החרדית'. העובדה כי הרב שכטר חתם על מכתב מפורש נגד הרב ברלנד הינה חסרת תקדים. אמש, יצויין, הופץ מכתב מזויף בו הרב שכטר חוזר כביכול מהמכתב נגד הרב ברלנד ואומר כי לא חתם עליו.

בעקבות המכתב המזויף הגיב מקורבו של הרב שכטר, הגאון רבי בצלאל פרידמן, ואמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי המכתב נגד הרב ברלנד הינו אותנטי ואילו המכתב בו כביכול הרב שכטר מכחיש את המכתב הראשון - הינו מזויף. הרב פרידמן אמר כי הרב שכטר הצטער על הזיוף ואמר לו "ראית מה הם עשו לי?".

הרב פרידמן מגיב לכיכר השבת

לדברי הרב פרידמן, הרב שכטר חושש "מאלימות ושפיכות דמים" בהפגנה המתוכננת מול ביתו ביום חמישי. גורם אחר בסביבת הרב שכטר אמר ל"כיכר השבת" כי ההפגנה נועדה ללחוץ עליו ולגרום לרב שכטר לחזור בו מהמכתב החריף. לדבריו, הרב שכטר איתן בדעתו ולא יחזור בו מהמכתב נגד הרב ברלנד.

מ"שובו בנים" נמסר: "כמפורסם לכולם אנחנו מקיימים מחר בלילה בהוראת מורינו הרב אליעזר ברלנד עצרת תפילה ענקית בקברי האבות בחברון להצלחת וישועת עם ישראל, אין לנו מושג מי עומד מאחורי הקריאה להפגנה באותה שעה מול בית הרב יעקב מאיר שכטר, כנראה שיש קהילות נוספות של ספרדים ובעלי תשובה בברסלב שנפגעו נורא מהמכתב הנ"ל, צריכים להבין שיש כאן דור שלם של ספרדים בעלי תשובה שהתקרבו לברסלב ומרגישים שהחונטה הירושלמית האשכנזית הגזענית רוצים לזרוק אותם מברסלב והם מתקוממים ורוצים לעשות מחאה להשמיע את קולם, אנו קוראים לכל עם ישראל ולכל אוהדי ומעריצי הרב לבוא ולהשתתף איתנו בעצרת הרבבות בקברי אבותינו בחברון למען עם ישראל ולא להגרר לפרובוקציות מיותרות".

בתגובה נוספת מ"שובו בנים" נמסר: "אין לנו מושג מי הנערים שעומדים מאחורי הפשקווילים האלה ולא ניתן למנוע כל דף שאיזה ילד מתלהם מפזר. מבחינתנו מי שעובר על דברי הרב ברלנד שקרא שלא לדבר ולא לפגוע באף אחד מהחולקים וודאי שלא רבנים, הוא לא נחשב כתלמיד של הרב".

"יחד עם זאת, לאור העובדה שהגרי"מ שכטר לא מגיב על ההכחשה של חתימתו, זה מעיד כאלף עדים שזו דעתו ולכן כל עוד הוא לא יוצא בקולו ואומר שהוא עומד מאחורי החתימות למרות לחצים ואיומים כבדים שהוא סופג מחלק ממקורביו, אין לנו שום סיבה להפגין נגדו".

"אין חולק שמדובר באדם צדיק שאינו מעוניין לקחת חלק במחלוקת וידועים דבריו הנשגבים והנלהבים שהוא דיבר על גדולת וקדושת הרב ברלנד מיד עם התפוצצות פרשת העלילות הנוכחית שאף התבטא ששמח שמשמים הפגישוהו עם הרב ברלנד לאחר נתק של עשרים שנה טרם פרוץ הפרשה כדי שלא יאמין למלעיזים כי לדבריו הרב ברלנד קדוש וטהור ויש לו פרצוף של תינוק שנולד ממש. (הרב שכטר ידוע כמומחה עצום בחכמת הפרצוף) אנו בטוחים וסמוכים שכל הדומינו יפול עכשיו שלב אחרי שלב בפרט האשמה המרכזית נגד הרב בעניין הספר אמונת חכמים שהוציא מקורבו היות והרב קרא השבוע בקולו כפי שנחשף אצלכם שחובה לשרוף את הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר