המשטרה הפסידה בכל הדיונים

חרף ההסגרה: ראש צוות החקירה של הרב ברלנד יצא לחופשה

רפ"ק יובל רביבו, ראש צוות החקירה המיוחד לפרשת הרב ברלנד, יצא לחופשה ולא שב ממנה למרות הסגרת הרב. גורם משפטי בכיר טוען: "המשטרה הפסידה בדיונים בגלל היעדרותו" (חדשות, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

חשיפת "כיכר השבת": למרות ההתפתחויות האחרונות בפרשת הרב אליעזר ברלנד וחרף הסגרתו לישראל, בימים האחרונים שוהה בחופשה רפ"ק יובל רביבו, ראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד. ח.א.) שמלווה את הפרשה מזה כשלוש שנים, כך נודע ל"כיכר השבת". גורמים משפטיים טענו הערב כי בין השאר, היעדרותו של רביבו גרמה למשטרה להפסיד בכל שלושת הדיונים המשפטיים בעניין הרב ברלנד מאז הוסגר לישראל.

רביבו כאמור, מוביל את הטיפול בחקירה מזה כשלוש שנים, במהלכן הושקע סכום אדיר בכדי להביא להסגרתו של הרב ברלנד - לפי ההערכות בגובה של מיליוני שקלים. למרות ההתפתחויות בימים האחרונים בפרשה והסגרתו של הרב לישראל, רביבו לא שב מהחופשה אליה יצא. בכל שלושת הדיונים שנערכו מאז הסגרתו של הרב ברלנד בבקשה להאריך את מעצרו, דחה בית המשפט את בקשות המשטרה והורה על מעצר קצר יותר.

הרב ברלנד משתחרר מבית החולים (צילום: נפתלי גלר)

מקורות במשטרה מסרו ל"כיכר השבת" כי רביבו יצא לחופשה בסמיכות למועד הסגרתו של הרב ברלנד לישראל.

כזכור, המשטרה ביקשה הצהריים הארכת מעצר לרב בשישה ימים, אולם שופט בית משפט השלום מנחם מזרחי החליט להאריך ביממה אחת בלבד את מעצרו בכדי שהמשטרה תוכל לבצע עימות בין הרב והמתלוננות נגדו. כבר מחר על פי הצפוי, ישוחרר הרב למעצר בית בבית אחד מקרובי משפחתו.

השופט מתח ביקורת קשה על חוקרי המשטרה: "לא ברור מדוע לא ביצעה היחידה החוקרת את כל פעולות החקירה האפשריות עד כה, וגם אם היא עסוקה בחקירות אחרות, הרי שלפחות מרגע שהחשוד הנ"ל נעצר בחו"ל, והחקירה עלתה על פסים אחרים, ראוי היה להחיש צעדים, ולהשלים את החקירה".

התנאים במסגרתם ישוחרר הרב ברלנד למעצר בית הם הפקדת ערבות בסך חצי מיליון שקלים ואי כניסת נשים (למעט הרבנית ברלנד) לבית בו ישהה. בנוסף, הוצא לרב ברלנד צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 ימים.

קבלת הפנים לרב ברלנד, השבוע (Yonatan Sindel/Flash90)
(Yonatan Sindel/Flash90)

ביום שלישי, עם החלטת בית המשפט להאריך ביומיים בלבד את מעצר הרב, אמרו חסידיו ותלמידיו הקרובים בשיחה עם "כיכר השבת": "אין ספק, עכשיו לכולם ברור - הרב ברלנד קיבל על עצמו גלות של שלוש שנים. עכשיו זה שקוף מתמיד, הנה, הרב חזר וכבר הולך להשתחרר. הוא לא יכל לעשות את זה לפני שנה? שנתיים? יכל וידע שהוא נקי אבל הוא קיבל על עצמו גלות, הגלות הסתיימה והוא חזר. הצדיק לא פחד ולא פוחד".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה המתפרסת על פני שנים, כולל הליך הסגרה אשר נדחה מספר רב של פעמים בשל אילוצים משפטיים ואחרים. נדגיש כי מהלכי החקירה מנוהלים בליווי והנחיה מקצועית של פיקוד היחידה, ומיושמים בהתאם לתכנית החקירה, ע"י בעלי התפקידים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר