אכזבה בשובו בנים

הערעור התקבל: מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד יום ראשון

בית המשפט קיבל את ערעור המשטרה, האריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד יום ראשון וביטל את החלטת בית המשפט הקודמת לשחררו למעצר בית בערבות לקראת השבת (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(מאיר אלפסי, כיכר השבת)

היום היה צפוי הרב אליעזר ברלנד להשתחרר למאסר בית, אך במשטרה מנעו את השחרור הצפוי. ערעור הוגש על ההחלטה ובית משפט מחוזי מחוז מרכז בלוד קיבל את ערר המדינה והורה על המשך מעצרו של הרב ברלנד עד יום ראשון בשעה 14. בהחלטה ביטל בית המשפט את החלטת השלום לשחררו מהיום למעצר בית. במהלך הדיון אמרה באת כוחו עו"ד רחל תורן כי זו פעם ראשונה ב-33 שנות הקריירה שלה שהיא נתקלת במקרה שנראה כמו רדיפה.

המשטרה דחתה בינתיים את העימותים שהיו אמורים להתקיים הבוקר בין הרב למתלוננות נגדו והם ככל הנראה יתקיימו במועד בלתי ידוע בשבוע הבא. ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחה עם אחת המתלוננת אמרה חוקרת המשטרה שמטפלת בתיק כי "אנו נבין אם לא תגיעו לעימות", אמרו להן, זאת למרות מוכנותן הגבוהה והמוטיביציה של המתלוננות להגיע לעימות. יצוין כי למרות הדברים התעקשו המתלוננות להגיע לעימות.

לכיכר השבת נודע בנוסף, כי בשל רשלנות המשטרה אחת המתלוננות ששמרה על קשר רציף עם המשטרה והייתה מוכנה לבוא ולהעיד נגד הרב ולהתעמת איתו ניתקה קשר עם צוות החקירה. המתלוננת שמתגוררת במקום מרוחק וקיבלה איומים רבים על חייה ביקשה מהמשטרה ליווי ניידת כדי לבוא לעימות, אך במשטרה סירבו לבקשתה והציעו לה להגיע בכוחות עצמה באוטובוס ללוד ומשם לנסוע ללה"ב. המתלוננת המאוכזבת מהיחס וההתעלמות ממצבה והאיומים על חייה ניתקה קשר עם המשטרה והמשטרה לא מצליחה להשיג אותה.

יצוין, כי העימות שתוכנן היום עם המתלוננות היה אמור להתקיים בשעה 9 בבוקר ולא ברור מדוע נדחה שכן הדיון בבית המשפט החל רק בשעה 12 וניתן היה לקיים את העימות כבר היום עוד בטרם השחרור ומבלי לראות מה תהיה ההחלטה בנוגע לערעור המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "משטרת ישראל אינה מתייחסת לחקירות מתנהלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר