גיוס כללי בקהילה

הרב ברלנד נחקר, ב'שובו בנים' מאיימים: "נצא להפגין"

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד שהוסגר בשבוע שעבר לישראל נחקר בשעה זו (ראשון) בנוגע לחשדות נגדו. חסידיו מאיימים כי אם מחר לא ישוחרר למעצר בית יצאו להפגין (חסידים, בארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד שהוסגר בשבוע שעבר לישראל לאחר שלוש שנים של הימלטות נחקר בשעה זו (ראשון) בנוגע לחשדות נגדו.

המשטרה הובילה את הרב ברלנד מבית המעצר 'ניצן' בו הוא עצור למשרדי יחידת להב 433 בלוד. הרב הובל תחת אבטחה כבדה מחשש שחסידיו ינסו להתפרץ לעברו.

יצוין כי בכניסה לבית המעצר נמצאים עשרות מחסידיו המביעים ברבם תמיכה ואמון מלא למרות החשדות המיוחסות לו.

ב'שובו בנים' מאיימים כי אם הרב לא ישוחרר מחר הם מתכוונים להפגין מול משרדי להב 433 ומכריזים על "גיוס כללי" בקהילה. לדבריהם: "חסידי הרב מתכוונים ללוותו מחר לכל אשר ילך. ואם חלילה חקירתו לא תסתיים", מבטיחים חסידיו, "להתכנס בהמוניהם ליד משרדי היחידה החוקרת בלוד".

"עד 20 אלף חסידי הרב ברלנד צפויים להגיע לכל מקום שבו יימצא הרב מחר - בבית משפט השלום בראשל"צ, להב 433 בלוד או ליד בית הכלא ניצן לעצרת תמיכה והזדהות עם הרב העצור", הם מבטיחים.

בהודעה מטעמם נאמר כי "חסידי הרב זועמים על התנהלות חוקרי המשטרה ודברי הפרקליטות כנגד הרב תוך הטעיית בתי המשפט שדנו בבקשות המעצר שהוצאו בעניינו".

מוועד הפעולה נמסר עוד כי "חסידי הרב ינהגו ברוח דברי הרב, במתינות, בצניכות ובאחריות וזאת לנוכח גודל השעה".

כזכור, ביום שישי קיבל בית משפט המחוזי בלוד את ערער המשטרה והאריך את מעצרו של הרב ברלנד עד למחר - יום שני.

בתוך כך, פרקליטתו של הרב, עו"ד רחל תורן, פנתה למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיורו לשחרר את הרב.

"בעוד הוא משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים וחסידיו נוהגים בדרך ארץ, למרות מצבו הבריאותי הקשה, לא היסס נציג הפרקליטות, בדיון שהתקיים ביום שישי בערר שהגישה המדינה לומר לפרוטוקול כי הרב איבד את הכרתו לכאורה על מנת ליצור תחושה שמדובר במתיחה", טענה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר