חמישה סעיפי אישום

היום: כתב אישום חמור נגד הרב אליעזר ברלנד

כמעט שבועיים לאחר הסגרתו לישראל, יוגש היום כתב האישום נגד הרב אליעזר ברלנד. למרות הודאתו המוקלטת לכאורה שפורסמה השבוע, ההערכה היא כי הוא יואשם בשלב זה בעבירות מהרף התחתון בלבד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב ברלנד. כתב אישום על מעשים חמורים (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

כתב אישום נגד מנהיג "שובו בנים": היום (שישי) צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים החשוד במעשים חמורים, כתב אישום המפרט חמישה סעיפי אישום החופפים לצו ההסגרה שאיפשר את הבאתו לישראל לאחר כ-3 שנים בהן נדד במדינות שונות בעולם.

חסידיו של הרב החשוד מתכננים לערוך הפגנה מול בית משפט השלום בירושלים בשעות הבוקר, וקראו במהלך ליל אמש לאלפים להגיע ולתמוך במנהיגם. כזכור, מוקדם יותר השבוע פורסמה בערוץ 2 הקלטה בה נשמע לכאורה הרב ברלנד בקולו מודה בביצוע מעשים חמורים במיוחד.

בקרב מעריציו של הרב ברלנד מעריכים כי למרות הקלטת ההודאה, בפרקליטות לא צפויים בשלב זה להאשים את הרב בעבירות ממדרג גבוה, זאת מאחר ועל כתב האישום להיות חופף לבקשת ההסגרה, שם מופיעות עבירות מהמדרג הקל יחסית מהבחינה הפלילית.

"מדובר בסעיפי אישום המצויים ברף התחתון של מדרג הענישה ועל כן כתב האישום מוגש בשלום. בנוסף לכך, תבקש המדינה לעצור את הרב עד תום ההליכים" נכתב בעמוד פייסבוק של מעריצי הרב ברלנד.

לפי מעריציו של הרב ברלנד, עו"ד רחל תורן שמייצגת אותו תטען כי האישומים המיוחסים לו אינם מצדיקים את המשך החזקתו במעצר. כזכורף אמש הוחלט לקבל את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בארבעה ימים - עד מוצאי שבת.

ילדי 'שובו בנים' כונסו לתפילה עבור הרב ברלנד (באדיבות קו המידע 025875777)

במהלך הדיון אמש בבית המשפט, התייחסו במשטרה לטענה כי העבירות המיוחסות לרב ברלנד הם ברף הנמוך, ואמרו כי "עמדת בית משפט קמא כי מדובר במעשים ברף התחתון אינה הולמת, שכן מדובר במצבור של נתונים הנוגעים לאופן ביצוע המעשים, בחזרה על המעשים, בניצול פערי כוחות וגיל כשכל אלה נעשו, לכאורה, מתוקף מעמדו של המשיב ביחס לנפגעות".

כזכור, קודם הסגרתו של הרב ברלנד לישראל, יצאו בכירי מנהיגי חסידות ברסלב בקריאה נגדו, באומרם כי "יש להתרחק מהאיש המכונה הרב אליעזר ברלנד". למרות הקריאה, רבנים המזוהים עם תת-זרמים בברסלב עד כה לא יצאו פומבית נגד הרב החשוד ואחרים עדיין מעניקים לו גיבוי. חלקם אמרו כי הם ממתינים להחלטת בית דין בנוגע למעשים המיוחסים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר