הווידוי של מנהיג "שובו בנים"

ערוץ 2 חשף את הקלטת: "הרב ברלנד הודה במעשים חמורים"

בהקלטה שנחשפה בערוץ 2 נשמע לכאורה הרב ברלנד מודה במעשים חמורים. עורכת דינו: "סיפור בדים" • במקביל: איומים על חיי החתן של הרב ברלנד בעקבות עדות שמסר כנגד חמיו (אקטואליה)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הקלטת המפלילה נחשפה? במשך שלוש השנים האחרונות ניסו במשטרה להגיע להקלטות שבוצעו לפני כארבע שנים על ידי חסידיו לשעבר של הרב אליעזר ברלנד, ובהן הוא לכאורה נשמע מודה בביצוע מעשים חמורים. החסידים טענו שהקלטות נשרפו בכדי לא לשתף פעולה עם המשטרה, אולם השבוע, במסגרת החקירה, הן הגיעו לידי חוקרי המשטרה.

בקטע מההקלטות, שנחשף הערב על ידי העיתונאי משה נוסבאום בערוץ 2, נשמע לכאורה הרב ברלנד מודה בקולו בביצוע מעשים חמורים. לפי הדיווח, ההודאה שנשמעת בקלטת עשויה להיות חלק מכריע בחקירה נגד הרב ברלנד.

עוד דווח כי לפרקליטות יש קושי להאשים את הרב ברלנד במעשים החמורים בהם הוא לכאורה מודה בהקלטה, מאחר ובבקשת ההסגרה שלו לישראל צויין כי הוא חשוד רק במעשים ממדרג נמוך יותר, וכתב האישום חייב להסתמך על פרטי בקשת ההסגרה.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי הערב הגיש הרב צבי צוקר, מבכירי "הוועד למען טוהר המחנה" וחתנו של הרב אליעזר ברלנד, תלונה במשטרה נגד אנשי "שובו בנים", זאת לאחר שעשרות ממעריציו של הרב ברלנד התאספו סביב ביתו, קראו קריאות "מויסר" ואיימו להכותו. הסיבה לאיומים נגד הרב צוקר הוא עימות שנערך בינו ובין חמיו ועדות שמסר נגד חמיו במשטרה.

כזכור, מעצרו של הרב ברלנד הוארך בצהריים ביממה נוספת, בפעם השלישית מאז הסגרתו. בית המשפט המחוזי בלוד קבע כי הרב לא ישתחרר למעצר בית למרות ההחלטה אתמול של בית המשפט בראשון לציון, ובכך קיבל את ערעור המשטרה.

שופטת בית המשפט המחוזי דבורה עטר הפכה את ההחלטה והכריעה להשאיר את הרב ברלנד יממה נוספת במעצר. לטענתה היו פעולות חקירה וחומר חקירה שלא היה בפני בית המשפט אתמול ולכן היא רואה לנכון להותיר את הרב במעצר קצר נוסף.

במהלך הדיון, אמר נציג הפרקליטות כי בדיון אתמול המשטרה התכוונה להגיש הצהרת תובע ואף כבר הדפיסה אותו, אך מאחר והגיע מידע נוסף, המשטרה עיכבה בינתיים את הצהרת התובע.

עו"ד רחל תורן שמייצגת את הרב ברלנד מסרה כי "מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה. לו היה בסיפור שמץ של אמת היתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה על אונס. וגם אז לא ניתן היה להוסיף זאת לאשמות נגדו בשל גדר צו ההסגרה. מדובר במעשיה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר