"חוסר התחשבות בתושבי השכונה"

החרדים נגד התאגיד: "חילולי שבת בכניסה לשכונה חרדית"

תושבים חרדים בשכונת הר נוף הירושלמית קוראים למאבק נגד מיקומו החדש של תאגיד השידור 'כאן' בכניסה לשכונה החרדית. לטענתם, הדבר יגרום חילולי שבת באזור. בקרוב: רבנים ידונו בנושא (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
המבנה שעתיד לאכלס את התאגיד (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

מאבק חדש בירושלים: תושבי השכונה החרדית-ירושלמית הר נוף, הכריזו על מאבק בתאגיד השידור החדש "כאן" שישדר גם בשבת והאולפנים שלו מוקמים בימים אלו ברחוב כנפי נשרים בירושלים, בכניסה לשכונה החרדית. התושבים החרדים חוששים כי האולפנים שממוקמים בסמוך לשכונה חרדית יגרמו לחילול השבת באזור.

המבנה שנרכש על ידי התאגיד בשבועות האחרונים, שוכן בסופו של רחוב כנפי נשרים בירושלים וצמוד לכניסה לשכונת הר נוף. התושבים שגילו לאחרונה את העובדה שהבניין הסמוך למתחם האוטובוסים של אגד עתיד לשמש את התאגיד, הביעו זעם על ההחלטה, זאת בשל העובדה כי הפעילות בו תגרום לטענתם לחילול שבת המוני מאחר והוא יהיה פעיל גם בשבתות וחגים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים הקרובים צפויים רבני שכונת הר נוף וגבעת שאול להתכנס ולדון בדרכי הפעולה שינקטו נגד הקמת אולפני התאגיד בכניסה לשכונה. אחד מהעסקנים שמובילים את המאבק אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "לא יתכן שלא יתחשבו בתושבים החרדים ויקימו אולפנים בלב שכונה חרדית תוך רמיסת כבוד השבת".

נכון לעתה, לא ברור כיצד יחליטו הרבנים לפעול נגד הקמת האולפנים החדשים בכנפי נשרים ואם יוחלט על צעדי מחאה אקטיביים נגד התאגיד או אפילו לדרוש את התערבות חברי הכנסת והשרים החרדים.

מיקום האולפנים החדשים של התאגיד פורסם בשבוע בעבר על ידי אנשי ניו-מדיה של התאגיד בציוץ בטוויטר. מדובר במבנה חדש המוקם בימים אלו וצפוי להתאכלס עד לסוף השנה האזרחית.

תאגיד השידור החדש המוקם בימים אלו וכבר מבצע שידורי ניסיון באינטרנט, נתקל בשבועות האחרונים בקשיים בעקבות החלטת ראש הממשלה ושר התקשורת לדחות את מועד פתיחתו, מה שאף גרר טענות כי מדובר בניסיון לסתימת פיות של עיתונאים שהצטרפו לתאגיד החדש.

מהתאגיד לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר