"פריצות"

הגר"ד יוסף במתקפה נגד הצעדה בתשעה באב: "אידאולוגיה קודמת להלכה?"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף יוצא במתקפה נגד אנשי הימין שיוצאים לצעדה סביב חומות העיר העתיקה במהלך יום תשעה באב ואומר כי מדובר ב"פריצות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון שריף. תמונה: יעקב כהן )

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף יוצא במתקפה נגד אנשי הימין שיוצאים לצעדה סביב חומות העיר העתיקה במהלך יום תשעה באב ואומר כי מדובר ב"פריצות".

במהלך שיעורו השבועי, המועבד מידי שבוע כאן ב"כיכר השבת", התייחס הגר"ד יוסף לנושא ואמר: "יש דבר שהתחדש לפני כמה שנים, איום ונורא, יש חוגים של ימניים קיצוניים שהם עושים צעדה מסביב לירושלים. למה? הם חושבים שאם אובמה ואבו מאזן ידעו ש 200 ימניים עשו הקפה סביב ירושלים אז הם יוותרו ויגידו שירושלים שייכת ליהודים, ככה הם טוענים".

חבר המועצת עקץ: "אני חושב שיש הרבה דברים הרבה יותר חשובים לעשות אם באמת אנחנו רוצים לשמור על ירושלים: נשמור על קדושת ירושלים, אם נצליח לגרש את נשות הכותל ומחללות את הכותל, אם את כל התועבות שמביאים לירושלים נצליח לסלק, יש לנו יותר סיכוי לשמור על ירושלים, לשמור אותה אצלנו. אלו הדברים האמיתיים, אם נאבד את ירושלים זה בגלל הדברים הללו".

הצעדה בט' באב, בשנה שעברה ( by Gershon Elinson/FLASH90)

"יש לנו היתר לעשות את הדברים הללו אם זה נוגד את ההלכה?" תהה הגר"ד יוסף: "הרי בלי שום ספק הצעדה הזו נוגדת את ההלכה. אידאולוגיה קודמת להלכה? איפה שמענו דבר כזה?".

הרב הסביר מודע זה מנוגד להלכה, ובין היתר אמר שהשולחן ערוך פוסק כי אסור לטייל בט' באב.

"דבר שני: אתם יודעים, כל החוגים האלו 'ארץ ישראל' להם אבל מה עם צניעות? הולכים גברים ונשים יחד, פריצות. זה מה שיש לנו לעשות בערב ט' באב? איך אפשר דבר כזה?" הוסיף חבר המועצת הגר"ד יוסף והסביר כי בעיה נוספת נובעת מהחום השורר בירושלים וכתוצאה מכך יהיו כאלו שיתעלפו ויצטרכו לשבור את הצום.

צפו בדבריו המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר