ראש העיר נגד התושבים החרדים

מכתב חושף: "מדיניות ברקת - לא לאפשר בית ספר חרדי"

מכתב עידוד ששלחו פעילים חילונים בקרית יובל לראש העיר ירושלים ניר ברקת, חושף כי מדיניותו - לא לאפשר הקמת בית ספר חרדי; "שילכו ללמוד בבית וגן". עסקנים חרדים: "גועל ושנאה" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

שערורייה בירושלים: מכתב שערורייתי שנשלח מהנהלת המינהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים, חושף לכאורה מדיניות מפלה ואסורה של ראש העיר ניר ברקת נגד התושבים החרדים בשכונת קריית יובל. על פי המכתב, שנועד "לחזק את ידיו של ברקת", מדיניות ראש העיר היא שלא לאפשר הקמת מוסדות חינוך חרדים בשכונה המעורבת, למרות הצורך הברור בכך.

במכתב שנשלח על ידי יו"ר וועדת החינוך ישי כהן, ויו"ר המנהל הקהילתי רוני שרון, נכתב כי "מרחב יובלים (קרית היובל, רמת דניה, רמת שרת, מנחת, עין כרם) ודרום מערב העיר בכלל הינו מרחב פלורליסטי באופיו. חשוב שישמור על אופי זה לטובת כלל תושבי העיר. מדיניותך בעניין זה היא שלא יוקם בית ספר חרדי במרחב יובלים על מנת לשמר אופי זה. אנו תומכים ומחזקים אותך במדיניות זו".

עוד נכתב כי "בימים אלה מתפרסמים ידיעות, פרסומים ודיווחים שאינם מוכחשים גם על ידי אנשיך, על מאמץ וכוונה של המגזר החרדי להקים בית ספר חרדי בקרית יובל. הקמת בית ספר כזה שהיא בניגוד למדיניותך המוצדקת והמוצהרת, תהווה חציה של קו, שלאחריה ישתנה אופיו הדמוגרפי של דרום מערב העיר באופן דרמטי, דבר שישפיע על דמותה של העיר ירושלים בכלל.

"אנו קוראים לך לדבוק בנחישות במדיניותך זו ומצפים לשמוע את דברך בעניין זה. אנו קוראים לפרנסי העיר במגזרים השונים לעמוד מאחוריך, להפגין אחריות, ממלכתיות וראיה קדימה - על מנת לשמור את דרום מערב העיר באופיו הפלורליסטי ובפרט להימנע מלקדם מהלך של הקמת בית ספר חרדי במרחב זה".

"אנו מצפים מהעירייה על כלל אנשיה לאכוף מדיניות זו. אנו נעשה כל אשר לאל ידינו, על מנת שתישמר מדיניות זו של אי הקמת בתי ספר חרדים במרחב יובלים", נכתב במכתב שמוען לראש העיר ברקת.

בשיחה שקיימנו עם רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי, הא הצהיר כי מדובר במדיניות ברורה של לשכת ראש העיר "גני ילדים כן, בתי ספר חרדים בשום פנים ואופן" הוא מצהיר. שרון אומר עוד כי בתי הספר החרדים למאות הבנות החרדיות בשכונה - לא יוקמו: "שילכו ללמוד בבית וגן, לא כאן" הוא אומר.

"ברקת, אתה שותף לגועל ולשנאה"

במכתב תגובה חריף, האשימו בוועד הפעולה החרדי את ראש העיר ניר ברקת בכך שיצר את "מפלצת השנאה" ומפלה את התושבים החרדים לרעה רק בגלל שהם חרדים.

"הנהלת מינהל קהילתי יובלים פשטה כל רמת מוסר מינימאלית השמורה לבני אדם. אנו קוראים לכל אחד שחושב ששייך לקבוצת בני האדם, לעשות סוף להנהלה מגוחכת זו שלא נבחרה בבחירות התושבים ואינם מייצגים אלא רק מיעוט מתוסכל קיצוני ולא אנושי, מלבד הדרתם את ציבור התושבים החרדי בפעילות חברתית מתקציבים שהם מקבלים מהעירייה, עתה הגדילו וחצו את רף השנאה והגזענות".

"אנו רואים בך, ראש העיר, שותף לגועל הנפש ושנאת האדם תוצר הנהלת יובלים המגוחכת, בכך שהנך נותן להם יד ומימון של מיליונים ובנוסף הארכת את כהונתם בצורה לא חוקית אחרי שהשנתיים שמתיר התקנון לכהונת הנהלה ללא בחירות כלליות תמו להם מזמן".

"אנו קוראים מכאן לבני האדם שיש בהם טיפת אנושיות לעשות הכל שתושבי קריית יובל יקבלו שירותי קהילה וחינוך כפי המגיע להם, קרי: לא לדחוס אותם בקראוונים כמו בהמות בבתי ספר בשכונות סמוכות בין אלפי בנות, מצב המבייש את ירושלים ואת התנהלותך כראש העיר וחלק מחברי המועצה השותפים לשנאה וההדרה לתושבים שכל אשמתם שהם יהודים דתיים".

"מר ברקת, הבאת לירושלים שנאה שלא הייתה מעולם בעיר גם כשהיו חיכוכים בירושלים מעולם לא הרגישו תושבים בירושלים נרדפים ותחת שלטונך בגבול הגטו הדמיוני שיצרת לא מאהבת ישראל תושבים רבים מרגישים מופלים נרדפים ושנואים".

"הצלחת ליצור שנאה ופילוג בירושלים שלא היתה מעולם לימדת את ראשי העיר הבאים אחריך איך לנהוג בתושבי העיר שהם מיעוט. ועתה שברת את גבול השנאה וההדרה דבר שלא היה מעולם בירושלים 10 ימים לפני תחילת שנת הלימודים ומאות בנות העולות לכתה א' עדיין אינם משובצות בבית ספר".

"האם אין בך טיפת רחמים על אלפי בנות המכתתות רגליהם בדרך לבית הספר משכונות סמוכות בהסעות אוטובוסים ואילטורים שונים תוך כדי סיכון רב, כדי להגיע ולהידחס ב51 כיתות בבית ספר בבית וגן וחלקם בתוך קראוונים חשופים לגשם ולשמש ולפיגעי מזג האוויר".

"אתה משתמש בילדות קטנות כ"בנות ערובה" כדי לפגוע בהוריהם שבחרו לגור בקריית יובל , גבעת מרדכי, קרית מנחם ועוד שכונות סמוכות אין שום הצדקה שבעולם לפגוע בילדים קטנים אנו קוראים לך, קח אחריות על מפלצת השנאה שיצרת ועשה לזה סוף ואפשר לכל התושבים לקבל שירותי חינוך קהילה ורווחה בשכונות מגוריהם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בניגוד גמור למה שנאמר, אין מדיניות אפלייה נגד ציבור כזה או אחר בידי העירייה. ראש העיר פועל למען כלל צרכי הציבור והאוכלוסיות בעיר, ומשקיע רבות להקטנת החיכוך בין המגזרים השונים ולמציאת איזונים נכונים ביניהם.

"יש לדחות הניסיונות הננקטים בידי גורמים בעלי עניין מכל הצדדים, שמטרתם להעמיק השסע בין הציבורים בשכונות. עיריית ירושלים פועלת במדיניות של כבוד הדדי והבנה לעומק של צרכי כלל המגזרים ברחבי העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר