"תעשה 'לחיים' ותברח"

הרב יצחק יוסף: רבנים שרובצים שעתיים בחתונה הם מחללי ה'

הרב יצחק יוסף מותח ביקורת על רבנים שמתעכבים בחתונות."שמור על הכבוד שלך, אין מה לאכול בבית? אדם לא יאכל סעודה עם עמי ארצות ולא עם בעלי בתים"| צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בן ציון שריף)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף מותח ביקורת חריפה נגד רבנים הנוהגים להגיע לשמחות של מכרים ומתעכבים זמן ארוך בשמחה ואומר כי מדובר בחילול ה'.

הדברים נאמרו במהלך שיעור שמסר הגר"י יוסף בישיבת 'יחווה דעת' כמחליף של אחיו חבר המועצת הגאון רבי דוד יוסף שיצא למסע תורני בחו"ל. שיעור המועבר מידי שבוע כאן ב"כיכר השבת".

"יש רבנים באים לחתונה, מזל טוב ובורחים, אתם רואים האדם הזה אוהב ללמוד, כך מרן היה עושה. היו פעמים שראה שהחתן והכלה מתעכבים הוא ברח, לא סידר קידושין".

הרב יוסף תקף את הרבנים שמגיעים לחתונות ומתעכבים: "זה חילול ה', כשיש רבנים שבאים לחתונה ויושבים שם, לא אח שלהם או משפחה אלא סתם באם לכבד מישהו שמכירים, יושבים שם שעתיים, רובצים שם, אתה רואה אותם אוכלים דגים ואחר כך בשר, איך הציבור רואה את זה.

"אדם לא יאכל סעודה עם עמי ארצות, גם לא יאכל סעודה אחת עם בעלי בתים, קצת תשמור על הכבוד שלך. אתה בא? מזל טוב, תעשה 'לחיים' ותברח. מה, אין לך מה לאכול בבית? מה אתה עני? אתה בא לחפש איפה לאכול? האולם הזה, האולם השני".

הגר"י יוסף סיפר על הגאון רבי פנחס שיינברגר זצ"ל שלא היה אוכל לחם אלא בסעודות מצווה ולכן היה מבקש שיזמינו אותו לחתונות "אוכל לחם מנה אחת וזהו הולך".

הרב יצחק, חזר ותקף את הרבנים שמתעכבים בשמחות: "זה נראה הרב הזה בטלן, מה אתה רובץ שם שעתיים שלוש, צריך אדם שיכבד את התורה, יראו שזה חכם - אין לו זמן, שיברח מהר שלא יישאר שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר