"לא אשקוט"

קינג נגד גפני: במקום לתקוף את היועצים, טפל בחילולי השבת

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג שיגר לחבריו מכתב חריף על ההידרדרות של העיר ירושלים, וב הוא תוקף גם את ח"כ גפני על דבריו נגד היועצים החרדים של ברקת (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אריה קינג (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר המועצה הדתי נגד 'דגל התורה': חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, שלח היום (רביעי) מכתב חריף לחברי המועצה החרדים והדתיים בירושלים בו הוא תוקף בין היתר את יו"ר 'דגל התורה'חבר הכנסת משה גפני שתקף בשבוע שעבר את היועצים החרדים של ראשי העיר החילונים בירושלים ובחיפה ו'שלח' את היועצים לגיהנום.

"כמי שעוקב מקרוב אחר השיח הפנימי ש"הצית" ח"כ משה גפני על ה-יועצים, של ראש עירנו", פותח קינג את מכתבו, "אינני יכול מנגד ולשתוק לנוכח העובדה המצערת שרק לפני כ-10 ימים התרעתי פה בפניכם, לא בפני ה-יועצים, אלא בפניכם, חברי מועצת העיר ירושלים, התרעתי על רמיסת הסטטוס-קוו, על הפרה של השלווה הבין –מגזרית במרחבים הציבוריים בגן העצמאות ובקרית יובל ולצערי הרב, לא קיבלתי אף לא תגובה אחת (סליחה, יוחנן וייצמן יוצא דופן במקרה דנן), אם אף אחד מקרב חברי המועצה הדתיים והחרדים לא ראה לנכון לעמוד על קדושת השבת, אם נתתם לאירועי השבת שעברה לעבור בשקט".

קינג מוסיף כי לאור הדברים "אינני מבין מדוע ח"כ משה גפני (אשר גיביתי את כל טענותיו כלפיי ה-יועצים) לא התייחס גם אל חברי המועצה שמאפשרים לראש העיר וליועציו לדהור הלאה לכיוון הפיכת ירושלים לעיר של טומאה וחילוניות גמורה".

חבר המועצה הדתי ממשיך ותוקף: "במקום לתקוף מכל החזיתות, יש פה שמעדיפים לכתוב בינינו הודעות ס.מ.ס או וואטסאפ, ובמקרים "קיצוניים" באימייל פה, או בקבוצת ההנהלה, כל זה מבחינתי הוא בבחינת "עלה תאנה" לכסות את ערוות אלו שלא מעזים לצאת חוצץ כנגד ראש העיר, יועציו והעירייה בכלל על זרועותיה המשפטיות והאכפתיות.

"עלי נמאסו "גלגולי העיניים" של חלק מהחברים פה בקבוצה, שבנוכחות כולנו כותבים/מדברים "גבוהה גבוהה" ואחר כך, במסדרונות קומה 6 ובעומק הלשכה שבקומה 6, "גוזרים" קופונים לטובת ת"ת, רב, קהילה, או שכונה מסוימת ואז מנסים לדמות לשאר הנלחמים על קדושת וטהרת השבת וירושלים, מצג כאילו הם "קיצוניים" / "הזויים" ועוד...".

קינג ממשיך וכותב כי "לאלו שפועלים כך, ובשם טובת הנאה/תגמול לקהילה סוחרים בקדושת השבת וירושלים, אני בז!.

"אשמח לשיתוף פעולה עם כל אוהבי ירושלים ושומרי השבת מקרב חברי המועצה, אך בהיעדר שתוף פעולה שכזה עם חלק מחברי המועצה הדתיים/החרדים, או אם מישהו מחברי המועצה מצפה שנמתין עוד שבועות וחודשים עד להגעה להסכמות בנושאים אלו, "הסכמות" עם אותם שמקדמים במקביל למו"מ על ההסכמות, את המשך הפרות הסטטוס קוו וחילול קדושת ירושלים, לי אישית אין כל כוונה לשתוק יותר ולא להמתין יותר, במשך 33 חודשי כהונתנו במועצת העיר, מצב קדושת העיר וטהרת העיר ושלמות העיר הולך ומתדרדר משבוע לשבוע, מחודש לחודש ונראה שלרובנו טרם "נפל האסימון" עד כמה התדרדרה העיר בקדנציה שלנו".

"חבריי, נכבדיי, עם כל הכבוד והערכה שיש לי לכולכם, תענו לי בכנות: האם בחרו בנו על מנת לאפשר לקומץ של נבחרים מקומיים, לשנות את פניה של עיר הקודש ולדמות לה חזות של עיר שכל כולה: טומאה, נצרות, חילולי שבת, רב-תרבותיות והסתרת היהדות?. למען ציון לא אחשה, ולמען ירושלים לא אשקוט, עד ייצא כנוגה צדקה וישועתה כלפיד יבער", כותב קינג.

קינג מסיים וכותב: "אני חייב להבהיר פה, הודעתי מתייחסת לכולנו כמקשה אחת (בתקווה שלכולנו קדושת השבת וקדושת עיר הקודש חשובים ונמצאים מעל כל שאר השיקולים הפוליטיים הצרים שיש לכל אחד ואחת מאתנו), אני יודע שיש שפועלים הרבה יותר ממני בעניינים של קדושה אלה, אך לצערי, הם לא מעמידים את שאר חברי המועצה במקומם, תרשו לי להעז לעשות זאת כאן, כי הרי כבר ציינתי לעיל - "לא אשקוט"!".

חבר המועצה אריה קינג אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא מבין לגמרי את מאבקו של חבר הכנסת גפני ביועצים החרדים והוא מגבה את מאבקו, אלא שלדבריו "היועצים נמצאים במקום שמקבלים את ההחלטות אבל אנו, חברי המועצה, נמצאים במקום שמאשרים את ההחלטות. אז נוח יותר לתקוף את היועצים, ובצדק, אבל אנחנו, אם נתאחד, נוכל למנוע את המשך חילולי השבת וחילון העיר ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר