סיוט באוטובוסים

בין הזמנים בתחבורה הציבורית: עומסים ונהלים מסורבלים

עומסים כבדים, נהגים שלא עוצרים בתחנות ונהלי גבייה מסורבלים שמאריכים את משך זמן הנסיעה: נוסעים חרדים מלינים על עומסים וקשיים בתחבורה הציבורית. אגד: "זה הנוהל בעומסים" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: Sarah Schuman/ Flash90)

סיוט בתחבורה הציבורית בבין הזמנים: בשבועיים האחרונים, נוסעים בקווי תחבורה ציבורית המיועדים למגזר החרדי בכלל ובקו 402 ירושלים-ב"ב של חברת אגד, מדווחים על עומסים כבדים ושיטת גבייה מסורבלת שמאריכה את זמן הנסיעה בצורה משמעותית.

בעקבות העומסים הגדולים בקו, מעסיקה אגד בקו 402 נהגים נוספים מחוץ לחברה, בין השאר במסגרת אוטובוסים של "אגד הסעים". במרבית נסיעות אלה, לא מותקן מכשיר לגביית תשלום עבור הנסיעה, כך שהנהגים מעמיסים את האוטובוס, ובמהלך הדרך עוצרים בעמדות תשלום ושם גובים את המחיר עבור הנסיעה.

מדובר בעשרות נסיעות סדירות ביום, כאמור בעיקר בקו 402 החרדי שמקשר בין ירושלים ובני ברק. האוטובוסים של חברת הבת אגד הסעים מיועדים בדרך כלל עבור טיולים והסעות מאורגנות, ולכן אינם כוללים מכשירי תיקוף ותשלום.

בעקבות העובדה כי מדובר בעשרות נסיעות כאלו מידי יום, החליטו בחברה להעמיד על אם הדרך אוטובוסים ישנים שישמשו כקופות תשלום. קופה אחת ממוקמת סמוך למחלף שורש, עבור הנוסעים מירושלים לבני ברק, והשנייה ממוקמת סמוך מחלף מסובים עבור הנוסעים מבני ברק לירושלים.

נוסעת קבועה ב-402 מתארת את המסלול שהיא נדרשת לעבור באוטובוס מידי יום בבין הזמנים: "כל הנוסעים שעלו על הקו נדרשים לרדת מהאוטובוס, ואז לעלות לאוטובוס אחר ולשלם, אחרי זה לחזור לאוטובוס שלהם ורק אז להמשיך בנסיעה. זה מתסכל ומאריך את הנסיעה".

"כאילו לא מספיקים העיכובים הנוראים בתוך הערים ירושלים ובני ברק, הוסיפו לנו תחנה נוספת עם כרבע שעה של עצירה בין הערים" מוסיף נוסע מתוסכל, "אני באופן אישי מעדיף להשתמש בשירותי חברות אחרות שמפעילות קו בין ירושלים לבני ברק".

שיטת הגביה המסורבלת כאמור גורמת לעיכובים בנסיעה ולחוסר נוחות משמעותית עבור הנוסעים. בנוסף, נראה כי מרבית האוטובוסים המושאלים מחברת אגד הסעים, משמשים בימים אלו עבור קווים שנחשבים "חרדים", כמו האוטובוסים לבני ברק ולאשדוד.

"זה לא רק שיטת הגבייה, הנהגים של אגד הסעים לא מכירים את המסלול של הקו, צועקים על נוסעים, לא עוצרים בתחנות ואין למי לפנות כי הם לא עובדי אגד" מספר נוסע חרדי.

מחברת אגד נמסר בתגובה: "אכן זהו הנוהל בתקופות בהן יש עומס של נוסעים וצריך לתגבר את תדירות הנסיעות. הדבר נעשה כדי למנוע המתנה יתירה מהנוסעים בתחנות המוצא. תהליך התיקוף מתבצע תוך דקות ללא שהיות מיותרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר