סיוט במתחם צ'רנוביל

משפחות נותקו מחשמל בשיא הקיץ: "עברנו לגור ברכבת"

משפחות חרדיות המתגוררות במתחם צ'רנוביל בכפר חב"ד, נותקו מחשמל לאחר שחברת החשמל לא קיבלה את התשלום שהמשפחות העבירו לטענתן למפרק של צא"ח. הפתרון: מגורים ברכבת (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
הפסקת חשמל, אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90)

עשרות דיירי מתחם "צ'רנוביל" בכפר חב"ד' נותקו מזרם החשמל ביום רביעי האחרון, זאת לאחר שחברת החשמל טענה כי לא קיבלה את התשלומים המגיעים לה לפי שימוש הדיירים. הדיירים מנגד טוענים כי העבירו בכל חודשיים את התשלום לחשבון הבנק של עורך הדין חגי אולמן שמנהל את המקום מתוקף היות מפרק של אגודת צעירי אגודת חב"ד בבעלותה נמצא השטח.

אחת מהדיירות במתחם מספרת ל"כיכר השבת" כי נאלצה 'לברוח' מהמקום מאחר ונותרה ללא חשמל בחום הגבוה של הקיץ וללא שירותים מינימליים. "אני אם למשפחה ברוכת ילדים שמתגוררת כאן שנים ומשלמת את כל החשבונות - פתאום ניתקו לי את החשמל" היא מספרת.

הדיירת מספרת: "נאלצתי 'לברוח' עם כל המשפחה מהבית לבית הורי כי פשוט לא ניתן לחיות שם כרגע, אני פשוט לא מבינה מה קרה כאן, העברנו את תשלומי החשבונות בכל חודש למפרק, אבל פתאום מצאנו את עצמנו ללא חשמל בלי שום התראה מראש". הדיירת מוסיפה ואומרת כי "זה לא יכול להיות שקורה דבר כזה ואנחנו לא מודעים לכך, אני פשוט מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות כבר".

דייר נוסף במתחם מספר ל"כיכר השבת" כי בעקבות החום הגדול, חלק מהדיירים החליטו לעלות על רכבת ללא מטרה, "רק כדי שיוכלו להצטנן מעט במזגן של הרכבת ולטעון את מכשירי הטלפון שלהם בנקודות החשמל ברכבת". הדייר מוסיף ואומר "המצב כאן הזוי, יש כאן משפחות ברוכות ילדים, לא כולם יכולים לברוח למקום אחר, אנחנו סובלים כאן ואפילו לא יודעים למה".

הפתרון של חלק מהתושבים: כל היום ברכבת (צילום אילוסטרציה: Hilla Gutrayman /Flash90)

מתחם 'צ'רנוביל' המשמש בעיקר כפנימייה לילדים שעלו מצ'רנוביל לאחר אסון הגרעין, התרוקן בשנים האחרונות מילדי צ'רנוביל כמעט כליל, ובמתחם מתגוררות משפחות שהתגלגלו למתחם מסיבות שונות - חלקם שימשו או משמשים כאנשי צוות חינוכי במוסד לילדי צ'רנוביל או שכרו דירות במתחם.

לפני מספר חודשים הורה בית משפט מחוזי מרכז על פירוק אגודת צעירי חב"ד (צא"ח) שנשלטה על ידי יצחק אהרונוב, זאת בעקבות מעילות ואי סדרים כספיים שהתגלו בארגון ושבעקבותיהם נשלח אהרונוב למאסר של שנתיים אותו הוא מרצה בימים אלו.

למפרק מונה עורך הדין חגי אולמן שנחשב כמוביל בתחומו, אלא שמאז מונה למפרק התגלעו סכסוכים בינו לבין עסקני חב"ד סביב מספר נושאים. לאחר מספר חודשים במהלכם נלחמו חלק מעסקני חב"ד במפרק, הוחלט לשתף עימו פעולה, כפי שנחשף אז ב'כיכר השבת'. כעת טוענים התושבים כי הם מופקרים על ידי עסקני חב"ד שבכלל מעוניינים שהם יפונו מהמתחם בו הם שוהים בזכות ולא בחסד, לטענתם.

בצעירי אגודת חב"ד הפנו אותנו לעורך הדין חגי אולמן וסרבו להגיב.

את תגובת עורך הדין חגי אולמן לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר