כך מנהלים מאבק?

הקרב על השבת: מחלוקת בין ש"ס ליהדות התורה

בעוד יהדות התורה דורשת את פיטורי השר ישראל כץ, בש"ס מתנערים מהדרישה. בכיר פוליטי: "מה הפלא שעושים מאיתנו צחוק בנושא השבת?". ומי תומך בשר כץ? המטה החרדי בליכוד (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הח"כים החרדים ושר התחבורה כץ (צילומים: אלכס קולומויסקי, ישראל סלם, יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, הוציאו אמש (מוצאי שבת) הודעה "כואבת" על חילול השבת בה מחו בכאב "על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך" ודרשו פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "נוכח התנהלותו של שר התחבורה ישראל כץ".

בהמשך הודעה נאמר עוד כי "יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך".

ההודעה הזו יצאה לאחר ששר התחבורה ישראל כץ חגג בראש חוצות את חילול השבת הגדול ביותר שנערך במדינה במימון ממשלתי ואף הצהיר כי הח"כים החרדים אישרו את חילול השבת שנעשה.

אלא שההודעה הזו היא ככל הנרא הדבר היחיד המשותף לשתי הסיעות החרדיות במאבק על השבת, זאת לאחר שביהדות התורה העלו דרישה לפיטורי השר כץ בעוד בש"ס הביעו התנגדות לדרישה זו.

"לא ברור מדוע יהדות התורה דורשת את פיטורי כץ ולא ברור מדוע ש"ס מתנגדת לכך בתוקף, אבל עצם העובדה שכלפי חוץ בכירי המפלגות החרדיות משדרים חילוקי דעות, אז לא פלא שיש חילולי שבת בהיקף נרחב כזה", מאשים בכיר פוליטי חרדי. "אם במאבק כה חשוב אין אחדות, אז מה אנחנו מתפלאים שעושים מאיתנו צחוק בנושא השבת?".

בליכוד יש מי שטוען כי הדרישה לפיטורי כץ שהעלתה יהדות התורה מגיעה דווקא מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבתקופה האחרונה נמצא במתיחות עם כץ, עך לדברים הללו אין שום הוכחה.

מקורבי כץ מצוטטים ב'ידיעות אחרונות' כאומרים: "נתניהו אישר את העבודות בשבת, אז מה הם רוצים מישראל כץ?. הרי החרדים הגיעו לפשרה עם נתניהו, אז איך פתאום המשבר הוא מול ישראל כץ?".

עם זאת, בשעות שלאחר מכן כבר נראה כי גם ביהדות התורה יורדים מדרישתם לפיטורי ישראל כץ בעקבות חילולי השבת. כך למשל בעיתון "המודיע", ביטאון "אגודת ישראל", לא מופיעה הבוקר הדרישה לפטר את כץ אך מודגש כי הפגישה שהם דורשים עם נתניהו היא נוכח התנהלותו של כץ.

מי שהתייצב לתמיכה בשר התחבורה כץ היו אנשי "המטה החרדי בליכוד", שפרסמו בדף הפייסבוק שלהם הודעת תמיכה בכץ ונגד הפוליטיקאים החרדים.

"השבת היא נכס של העם היהודי כולו והיא לא נכס פרטי של אריה דרעי או משה גפני", נאמר בהודעה. "חמור ביותר שפוליטיקאים משתמשים בשבת קודש ככלי לסגירת חשבונות אישיים ולהשמצת ראש הממשלה ושר התחבורה".

עוד נאמר בהודעת המטה החרדי בליכוד כי "לצערנו, מאז קום המדינה מתקיימות עבודות תשתית בשבת קודש. ממשלת הליכוד הקפידה וממשיכה להקפיד שעבודות בשבת יתקיימו רק במקרים של פיקוח נפש, בניגוד לממשלות השמאל שחפצו בחילולי שבת מכוונים.

"לכן, רצוי שאותם פוליטיקאים ציניים ימשכו את ידיהם משבת וממסורת ישראל, שנמצאים כיום בקונצנזוס הישראלי ומוטב לשמור על כך. אנחנו נמשיך לפעול, יחד עם נבחרי הליכוד, להמשך השמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית באמצעות שימור ההסדרים הקיימים בענייני השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר