התנהלות מקוממת במוסד חינוכי

מורה חרדית הוציאה רישיון בכדי לסייע לבתה הנכה ופוטרה

הקושי בהתנהלות היומיומית עם הבת הנכה הוביל מורה חרדית וותיקה להוציא רישיון נהיגה בהיתר של רב מוכר, אבל בית הספר שמעסיק אותה אטם את אוזניו והחליט לפטר אותה מתפקידה (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקומם: אישה חרדית תושבת העיר החרדית ביתר עילית המשמשת במשך שנים כמורה במוסד חינוכי מוכר בעיר, קיבלה לאחרונה הודעה על פיטוריה. כשהסיבה לכך היא העובדה שהיא הוציאה לאחרונה רישיון נהיגה. מה שמקומם בסיפור, הוא שרישיון הנהיגה הוצא באישור של רב בכיר בקהילה, בכדי לסייע למשפחה בהובלתה של בתם הפעוטה הסובלת ממאה אחוזי נכות.

הפעוטה, כאמור נכה במאה אחוזים, מחובר לצינורות אינפוזיה שונים - מה שהופך את הנסיעה ברכב בלתי מתאים, ובוודאי בתחבורה הציבורית - לנוראית עבורה ועבור בני משפחתה. לאחרונה, בעקבות מצבה של הבת, קיבלה המשפחה מימון לרכב מהביטוח הלאומי בכדי שיוכל להקל על שגרת היומיום של המשפחה.

משפחת הילדה, המשתייכת לקהילה חסידית מוכרת בארץ, פנתה להתייעצות עם מנהיג הקהילה שלאחר שמיעת הדברים הורה לאב להוציא רישיון נהיגה בכדי שיוכל להסיע את בתו הנכה. לאחר שהאב התקשה בהוצאת רישיון הנהיגה, הורה מנהיג הקהילה לאם המשפחה להוציא רישיון נהיגה.

למרות העובדה שהוצאת הרישיון נעשתה בהוראת האדמו"ר שהמשפחה משתייכת לחסידותו, מנהלת המוסד לא קיבלה את ההסברים והחליטה לפטר את המורה החרדית הוותיקה. גורמים המעורים בסיפור טענו כי המנהלת את התבטאה כי "לא מעניין אותי, אצלי לא תהיה מחנכת עם רישיון נהיגה".

עובדות בבית הספר שפנו ל'כיכר השבת' עם פרטי הסיפור, אמרו כי "מדובר בשערורייה שלא נראתה. אנחנו לא מבינות איך עשו דבר כזה למחנכת כל כך טובה. היא לא רוצה לריב עם ההנהלה אז היא אפילו לא עושה בלאגן, אבל זה ממש פשע לעשות לה כזה דבר".

המורה שפוטרה ובני משפחתה סרבו להתייחס לנושא מחשש שייגרם חילול השם, כלשונם. את תגובת מנהלת בית הספר לא ניתן להשיג עד לשעת פרסום הידיעה. בנימין הרשלר, שאחראי על המוסד, סרב להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר