מצוקת המוסדות

4 שנים וכלום לא זז: מה מעכב בניית מוסדות חרדים ברמת אשכול?

לפני כ-4 שנים אושרה עקרונית התכנית להקמת שלושה מוסדות חרדים ברמת אשכול בירושלים - זאת לאחר מאבק חרדי ממושך מול תושבים חילונים - אולם מאז הכל נתקע. "ראש העיר משחק בנו" מאשימים התושבים החרדים (חדשות, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
צילום אווירי של השכונות גבעת המבתר ורמת אשכול (צילום: גוגל מפות)

למה מתעכבת בניית מוסדות החינוך החרדיים ברמת אשכול? לפני למעלה מארבע וחצי שנים, לאחר מאבק ממושך של הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, אושרה באישור עקרוני הקצאה לבניית שלושה מוסדות חינוך חרדים בלב שכונת 'רמת אשכול' בירושלים. ההקצאה העקרונית, שאושרה בכפוף לתכנית תב"ע, לוותה במחאה של הציבור החילוני בשכונה שכבר הפכה כמעט כולה לחרדית, ואישורה נחשב אז להישג חרדי חשוב.

אלא שלמרות המאבק, שניהל אז בעיקר חבר המועצה יצחק פינדרוס, שהיה בשעתו האחראי על מנהל החינוך החרדי, עד היום - למעלה מארבע וחצי שנים - לא התקדם דבר ותחילת הבנייה במתחם לא נראית באופק, זאת באופן לא ברור.

גורמים חרדים בעיריית ירושלים מספרים כי למעשה במשך קרוב לארבע שנים, לאחר שאושרה ההקצאה הראשונית, אישורי התב"ע שמחוייבים על מנת לאשר את ההקצאה הסופית, לא התקדמו. "אני לא יכול לומר לך למה זה נתקע אבל היה מישהו שדאג ששום דבר לא יתקדם שם", אומר חבר מועצה חרדי.

בחודשים האחרונים, החל הליך אישור התב"ע. על פי גורמים בעיריית ירושלים, מדובר בהליך שיכול להמשך על פני שנים ארוכות. "אני מעריך שמדובר בהליך שיסתיים רק בעוד כשנתיים", מעריך באוזננו חבר מועצה חרדי. אלא, שהמחסור המקומי במוסדות חינוך שכונתיים לחרדים כבר הפך לחמור ודורש טיפול דחוף.

חבר מועצה בעיריית ירושלים מאשים את ראש העיר ניר ברקת בעיכוב האישור: "הוא רצה להרוויח דברים אחרים מהחרדים, אז הוא למעשה 'תקע' בכוונה תחילה את הליך האישור במקום - רק בכדי לקבל מהנציגים החרדים ויתורים במקומות אחרים. רק אחרי שהתקבלו הוויתורים, החלו לעבוד עם הליכי האישור".

תושב השכונה החרדית אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "לא יתכן שככה ישחקו איתנו. זהו שטח שאנחנו חייבים, אלו לא מותרות. אנו מהווים כיום את הרוב המכריע בשכונה ואין לנו פתרונות הולמים". העסקן תוקף את ראש העיר ואומר "אנחנו לא צריכים להפסיד את מה שמגיע לנו בדין ולא בחסד רק בגלל המאבקים של ברקת בשכונות האחרות בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר: "מצוקת מוסדות החינוך נמצאת בראש סדר היום העירוני, באופן רוחבי בכלל שכונות העיר, במקביל להתקדמות רבה בחלק ניכר של תוכניות העבודה".

"באשר לרמת אשכול, בניגוד לנאמר, אין כל יד מכוונת, חלילה, נגד התקדמות הבניה. נהפוך הוא, הליכי התבע נמצאים בדיונים מתקדמים וכי חלק גדול מהעיכובים מקורם ברשימת שינויים שנעשו מספר פעמים בתבע לבקשת הנציגות החרדית ונציגי השכונה".

"צוות בראשות מנכ"ל העיריה ממשיך כל העת בקידום התוכנית בתיאום עם צוות מהנדס העיר והאדריכל שנשכר לצורך כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר