בעקבות כיכר השבת

סגן ראש עיריית ירושלים על העיכוב בבניית המוסדות ברמת אשכול: "מחדל חמור"

עופר ברקוביץ, סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר התעוררות בעיר, תוקף את העיכוב ביישום התכנית לבנייה מוסדות חרדים ברמת אשכול: "מחדל חמור, שלא לומר פשע. התוכנית הזו הייתה צריכה להתקדם בקצב מהיר" (מקומי)

חיים אבני | כיכר השבת |
סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (צילום שרון גבאי)

הקיפאון ביישום תכניות הבנייה למוסדות החרדים ברמת אשכול: בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על העיכוב ביישום התכניות להקמת קריית חינוך חרדית ברמת אשכול, תוקף הערב סגן ראש העיר ויו"ר "התעוררות" בירושלים עופר ברקוביץ את התנהלות העירייה בנושא.

"העובדה שהכיתות בקריית החינוך החרדית ברמת אשכול אינן נבנות היא מחדל חמור, שלא לומר פשע. עלינו לפעול ביתר שאת לצמצום הפערים והחוסרים של כיתות ברחבי העיר, בעיקר במגזר החרדי והערבי, אלו הילדים של כולנו" אמר הערב ברקוביץ.

לדבריו: "התוכנית הזו הייתה צריכה להתקדם בקצב מהיר, יש כאן הסכמה ברורה מכל הצדדים. פניתי לפוליטיקאים החרדים לא פעם והצעתי את עזרתי בדחיפה ובקידום הנושא הזה, בניהול ישיבות סטטוס ובלחץ על גורמי המקצוע. סימן שאלה גדול מבחינתי עומד בנושא זה על פשר אי קידום התוכנית, צריך לחקור את הנושא ולהבין את פשר ההתנגדות והאינטרסים בעניין זה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת" מוקדם יותר, התכנית להקמת שלושה מוסדות חינוך חרדים ברמת אשכול אושרה עקרונית כבר לפני כ-4 שנים לאחר מאבק ממושך בין התושבים החרדים והחילונים באזור, אולם מאז שום דבר לא התקדם והתכניות לא עברו לשלב המעשי.

חבר מועצה חרדי האשים בשיחה עם "כיכר השבת" את ראש העיר ניר ברקת בעיכוב: "הוא רצה להרוויח דברים אחרים מהחרדים, אז הוא למעשה 'תקע' בכוונה תחילה את הליך האישור במקום - רק בכדי לקבל מהנציגים החרדים ויתורים במקומות אחרים. רק אחרי שהתקבלו הוויתורים, החלו לעבוד עם הליכי האישור".

מעיריית ירושלים נמסר: "מצוקת מוסדות החינוך נמצאת בראש סדר היום העירוני, באופן רוחבי בכלל שכונות העיר, במקביל להתקדמות רבה בחלק ניכר של תוכניות העבודה".

"באשר לרמת אשכול, בניגוד לנאמר, אין כל יד מכוונת, חלילה, נגד התקדמות הבניה. נהפוך הוא, הליכי התבע נמצאים בדיונים מתקדמים וכי חלק גדול מהעיכובים מקורם ברשימת שינויים שנעשו מספר פעמים בתבע לבקשת הנציגות החרדית ונציגי השכונה".

"צוות בראשות מנכ"ל העיריה ממשיך כל העת בקידום התוכנית בתיאום עם צוות מהנדס העיר והאדריכל שנשכר לצורך כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר