פתיחת שנת לימודים סוערת בבירה

גן הילדים עבר לילדי שכונה אחרת; ההורים מאיימים לשבות

ילדי הגנים בשכונת מעלות דפנה בירושלים פוזרו בין מספר גנים וחלקם עדיין ללא מקום לימודים, רק בגלל שהעירייה החליטה להעביר את גני השכונה לילדי שכונה אחרת. וההורים? מאיימים (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Serge Attal / FLASH90)

יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים ובגנים החרדים בירושלים שורר כאוס: הורי הילדים בשכונת מעלות דפנה בירושלים מאיימים להשבית את הלימודים בגני הילדים עם תחילת שנת הלימודים, זאת לאחר שקיבלו לפני יומיים הודעה בהולה מהעירייה לפיה הגנים בהם למדו ילדיהם בחמש עשרה השנים האחרונות לא יפעלו השנה ויעברו לאכלס ילדים משכונה אחרת.

לדברי ההורים הזועמים, הגנים פעלו כך משך כ-15 שנה וגם השנה קיבלו כל ההורים אישורי שיבוץ מסודרים כבכל שנה. אלא שלפני שבוע בחשו בעניין גורמים פוליטיים שחשקו בגנים, וההחלטה על סגירת הגנים של 'מעלות דפנה' התקבלה, לטענתם, בכלל בפגישה 'פוליטית' בבית פרטי ולא בין כתלי מחלקת החינוך בעירייה.

בימים האחרונים קיבלו ההורים הודעה בה נאמר כי "שיבוץ ילדכם לגן בוטל - על השיבוץ החדש תבוא הודעה", וכיום פוזרו הילדים בכל הגנים באיזור ובשכונות סמוכות כבודדים, כך שהילדות לא עולות לשנה הבאה ביחד לאותו גן, וחלק גדול מהילדים, נכון לעכשיו עדיין לא קיבלו אישור שיבוץ לגן ילדים ואין להם מושג היכן ילמדו ביום חמישי.

בכינוס כל הורי הילדים אמש הוחלט לפנות לעיריית ירושלים ולהודיע כי באם לא תבוטל ההחלטה הרי שהם ישביתו את הלימודים בגני הילדים, זאת עד להשבת מצב לקדמותו כפי שהיה עד עכשיו במשך שנים רבות.

הורי ילדים ששוחחו עם 'כיכר השבת' מטיחים בעיריית ירושלים ביקורת קשה ואומרים כי הם לא מבינים כיצד העירייה משנה סדרי בראשית שבוע לפני תחילת שנת לימודים. "מה קרה פתאום שלא ידעו קודם?", הם תוהים. "זהו דבר ועיתוי שאין לו אח ורע". ההורים מוסיפים ואומרים כי "הכל נעשה מבלי לשתף או לדבר מילה עם ועד ההורים".

בוועד ההורים אף מביעים כעס רב ואומרים כי "בעוד שבשכונה קיימת מצוקת מקום לגני ילדים פועלת עיריית ירושלים לגזול את הקרקע היחידה בשכונה המיועדת לגנים ומבקשת להקצות אותה עבור גופים מחוץ לשכונה".

תגובת עיריית ירושלים לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר