"היא התפטרה על דעת עצמה"

בית הספר שפיטר את 'המורה הנהגת' שיקר למשרד החינוך

בית הספר שפיטר מורה בגלל שהוציאה רישיון נהיגה על מנת לסייע לבתה הנכה, טען למשרד החינוך: "היא התפטרה בגלל עומס". מורה: "המוסד עשה לה עוול". מסע לחצים כבד על המשפחה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

חשיפת 'כיכר השבת': לאחר שנחשפו ב"כיכר השבת" הפיטורים השערורייתיים של מורה בבית הספר "בית יעקב - ראשית חכמה" בביתר עילית מאחר והמורה הוציאה רישיון נהיגה ולמרות שהדבר נעשה באישור אדמו"ר מוכר, כעת מתברר כי בית הספר לכאורה שיקר למשרד החינוך, והצהיר כי "המורה החליטה לעזוב מרצונה בעקבות עומס".

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים פנה המחוז החרדי במשרד החינוך לבית הספר "ראשית חכמה" ולבנימין הרשלר, מי שאחראי על המקום ומשמש במקביל גם במחזיק תיק החינוך בעיריית ביתר עילית בכדי לבדוק את עילת הפיטורין, אלא שמנהלי בית הספר בחרו לטעון בפני משרד החינוך כי המורה החליטה לעזוב מרצונה וכלל לא פוטרה מתפקידה.

מה חושבים ברחוב החרדי על הפרשה? (צילום: אברהם האס)

גורמים במשרד החינוך אמרו כי בעקבות הפרסום נעשתה פנייה של הגורמים הרלוונטיים במשרד למורה שפוטרה, וכמו גם לקרובי משפחתה, אלא שהללו סרבו נכון לשעה זו לשתף פעולה עם המשרד ואמרו כי הם חוששים להתייחס לנושא.

קרוב משפחתה של המורה המפוטרת ששוחח עם "כיכר השבת" אמר כי בימים האחרונים מופעלים לחצים על המורה ועל בני משפחתה, זאת על מנת שלא תשתף פעולה עם בדיקת משרד החינוך.

בניגוד לטענות המוסד, קרובי משפחתה של המורה המפוטרת מאשרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי המורה אכן פוטרה בגלל שהוציאה רישיון נהיגה, ואומרים כי מדובר בעוול גדול. לדבריהם, המורה לא מעזה להילחם מול המוסד, זאת למרות שהתנהלות המוסד הנה "שערורייתית", כדבריהם.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי מספר מורות שהביעו תמיכה במורה המפוטרת וסייעו לה בהתנהלות מול הנהלת המקום, הוזהרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם כלי התקשורת. מורה שכן שוחחה עם "כיכר השבת", אמרה כי "מדובר בעוול גדול ובאטימות שגובלת ברשעות".

כזכור, כפי שפורסם השבוע, המורה המשתייכת לאחת החסידיות המוכרות בארץ נאלצה להוציא רישיון נהיגה באישור מיוחד מאדמו"ר החסידות, זאת על מנת שתוכל להסיע את בתה הפעוטה הסובלת ממאה אחוזי נכות. בעקבות הוצאת רישיון הנהיגה פוטרה המורה מבית הספר, למרות נסיונותיה להסביר להנהלה כי לא נותרה לה ברירה.

גורמים המקורבים למנהלי המוסד ששוחחו עם 'כיכר השבת' בימים האחרונים לא הכחישו את העובדות, אלא טענו כי למנהל המוסד "לא נותרה ברירה". לדברי המקורבים, "אין בארץ שום בית ספר בית יעקב בו יש מורה שיש ברשותה רישיון נהיגה, ולכן למרות שבאמת אין לה ברירה היא יכולה להוציא רישיון נהיגה אבל לא יכולה לשמש כמחנכת".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המחוז החרדי במשרד בודק את פרטי המקרה".

בנימין הרשלר סירב להגיב וניתק את הטלפון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר