שעות לפתיחת הלימודים

כאוס בי-ם: השיבוץ לגנים בוטל ברגע האחרון, ילדים ינדדו

לעיריית ירושלים הייתה שנה שלמה בשביל להיערך לפתיחת שנת הלימודים בגני הילדים, ובכל זאת זה המצב: שיבוצים שבוטלו ברגע האחרון, ילדים שיאלצו לנדוד משכונותיהם ושביתת מאבטחים (בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
גן ילדים, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

יממה לפתיחת הלימודים - כאוס בגנים החרדים בירושלים: שנה שלמה יכלה עיריית ירושלים להיערך לפתיחת שנת הלימודים בגני הילדים - ולמרות זאת, חוסר הסדר ששולט בגנים ובמוסדות החינוך נמשך עד לרגע האחרון. לצד הורים שקיבלו ברגע האחרון הודעה על שינוי מקום הלימודים של ילדיהם וגן ילדים אחר ששובץ ב...אתר בניה, המאבטחים שאמורים למנוע פגיעה בתלמידים בעיר הודיעו על שביתה.

הורים לפעוטות בני 4 בשכונת נווה יעקב בירושלים, קיבלו לאחרונה הודעה לפיה ילדיהם ישובצו לגן ילדים במרחק של עשרים דקות ממקום מגוריהם. זאת משום שגן הילדים שהיה אמור לקלוט אותם נמצא רק בשלבי בניה ראשוניים. העירייה מסרה להורים כי הגן המוקם "ליד בית כנסת חדש", יהיה מוכן לאכלוס רק כחודש לאחר פתיחת שנת הלימודים. בינתיים, ישובצו הילדים בגן אחר בשכונה.

למרות התרעות ההורים בפני הגורמים הרלוונטיים בשכונה כי הליכי הבנייה הראשוניים לא יסתיימו ככל הנראה בעתיד הקרוב, לא ניתן מענה על ידי העירייה בנושא זה. לדברי ההורים, עבודות הבנייה לגן החדש החלו רק לאחרונה באתר בניה גדול, וההורים חוששים מכך שלילדיהם לא יהיה גן מסודר בשנה הקרובה.

בעירייה החליטו במקום זאת לשבץ את הילדים לגן לימודים במרחק של עשרים דקות הליכה מהשכונה, זאת כאשר לא הוצע לילדים פתרון להסעות. רשת הגנים של אגודת ישראל, שאחראית לגן החלופי, הודיעה כי אין לה קשר לשיבוץ וכי אין לה פתרון עבור הסעות לתלמידים. ההורים טוענים כי מדובר בזלזול של הגורמים במנהל החינוך החרדי בעירייה, וכי לא נעשו מאמצים על מנת לספק להם פתרונות.

ועד ההורים ב'מעלות דפנה' יגיש עתירה נגד העירייה

במקביל, עורך הדין אשר דל פנה היום (רביעי) בשם ועד ההורים בשכונת מעלות דפנה בבקשה דחופה לעיריית ירושלים בדרישה לבטל את החלטת העירייה להקצות את הגן השכונתי עבור ילדים משכונה אחרת. הבקשה הינה בקשה אחרונה לפני פניה לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד עיריית ירושלים.

בבקשה שהוגשה לעירייה מגולל עורך הדין את הדברים, כפי שנחשפו הבוקר ב'כיכר השבת'. לפי הבקשה, לפני שבועות ספורים קיבלו הורים לילדי השכונה הודעה מהעירייה על ביטול השיבוץ לגן ילדים ותיק בשכונה ושיבוצם בין מספר גנים באזור ובשכונות הסמוכות זאת ללא הסבר מדוע פורק הגן שמשמש את ילדי השכונה מזה 15 שנה.

בנוסף, טוענים ההורים כי חלק מהילדים שלמדו בגן בשנה שעברה ורצו להמשיך בו, לא יוכלו לעשות זאת בעקבות פירוק הגן. במקביל, הגן היחיד לילדים דוברי אנגלית בשכונה פורק גם הוא. הסיבה לפירוק לא הועברה להורים, אלא שההורים גילו לדבריהם כי הסיבה היא החלטה של העירייה להעברת הגן לשימוש ילדי שכונה אחרת.

ההורים דורשים מעיריית ירושלים לבטל את השיבוצים החדשים שחלקם נעשו לגני ילדים מרוחקים, ולהחזיר את השיבוץ המקורי שנתנה העירייה לילדי השכונה סמוך לתחילת החופש הגדול.

שביתה במערך אבטחת מוסדות החינוך

במקביל, בשעות האחרונות נודע כי מאבטחים במערך אבטחת מוסדות החינוך בעיריית ירושלים המועסקים כעובדי קבלן, מתכננים להשבית את מערך האבטחה ובכך לגרום לסיכון משמעותי במוסדות החינוך העירוניים בירושלים. הסיבה להשבתה היא דרישות שכר ותנאים סוציאלים שדורשים המאבטחים.

עיריית ירושלים פנתה בשעות האחרונות לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה למתן צו מניעה נגד השביתה המתוכננת אותה מכנים בעירייה 'פראית' כשהעירייה טוענת כי היא איננה המעסיקה ואינה קובעת את גובה שכרם וכי שכר המאבטחים כפוף להחלטות הממשלה והמשרד לביטחון פנים.

בהודעה שפרסמה העירייה נכתב בין היתר כי "אנו רואים בחומרה את החזקתם של ילדי העיר כבני ערובה, שכן אין הדבר תלוי בהם, ומבקשים כי בית המשפט לא ייתן יד לסיכון ילדי העיר ויורה על איסור קיום השביתה".

אין תגובה מעיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר