הפיצוץ בעמוס 6

בכיר חרדי: "אין ברכה מחילול השבת, הנה - הלווין התפוצץ"

בכיר ב"יהדות התורה" התייחס לפיצוץ במתקן שהיה אמור לשגר את הלווין "עמוס 6" בשבת הקרובה ואמר כי "אין ברכה במה שפועלים בשבת. היו אמורים לעלות לחלל בשבת ואז זה התפוצץ" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

גורם בכיר ב"יהדות התורה" התייחס הערב (חמישי) לסיכום המסתמן עם משרד ראש הממשלה לצמצום חילולי השבת ברכבת ישראל ולפיצוץ במתקן שממנו היה אמור להיות משוגר במהלך השבת הקרובה טיל ועליו הלווין הישראלי "עמוס 6", ואמר כי "אין ברכה במה שפועלים בשבת".

לדברי הבכיר: "הנה הלווין שהתפוצץ, הם היו אמורים לעלות לחלל בשבת... ואז זה מה שקרה. אין ברכה במה שפועלים בשבת". הבכיר הוסיף כי "אנחנו באים לסייע ולא להרוס חלילה".

כזכור, מוקדם יותר דיווח יו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, כי הלוויין הישראלי היה על הרקטה שהתפוצצה בפלורידה ונהרס. יצויין, כי השיגור היה אמור להתרחש בעוד יומיים, וזוהי תקלה שקרתה במהלך הניסוי במנוע הרקטה טרום השיגור. עדי ראייה מתארים, כי כמה פיצוצים נשמעו מהאזור, והרעידו את הבניינים הסמוכים, ושהרקטה עצמה עלתה באש.

רגע הפיצוץ של הלווין (מתוך יוטיוב)

"לא זכורה בישראל ובכלל תקלה מהסוג זה במשגר. הרקטה התפוצצה כשעל ראשה הלוויין", טוען הפרופ' ההמום. לדבריו, האירוע החמור ישפיע על ענף התקשורת הלוויינית בישראל. הוא מדגיש, כי יש להמתין לממצאי החקירה כדי להבין מה קרה שם ומה הוביל לתקלה".

את אחד מהשימושים בהימצאותו של הלוויין בחלל, היתה אמורה להפיק חברת פייסבוק, במסגרת הניסוי הראשון שלה לספק שירותי אינטרנט לאזורים מרוחקים. מארק צוקרברג, מייסד החברה, כתב לפני כשנה בפוסט שפרסם: "הלוויין יכסה אזורים נרחבים במערב, מזרח ודרום אפריקה. אנו נעבוד עם שותפים מקומיים כדי לסייע לקהילות השונות להתחבר לאינטרנט, שיסופק להם באמצעות לוויין".

דובר נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית אמר היום, כי "אירעה תקרית בשיגור בקומפלקס 40 באתר".

החברה שייצרה את הרקטה, Space X, צייצה בטוויטר: "החברה מאשרת שבהכנות לניסוי השגרתי לפני השיגור, אירעה תקרית חריגה שבעקבותיה נהרס המטען שהיה על הרקטה. אזור הניסוי היה ריק מאדם ואין נפגעים באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר