עמוס 6 ז"ל

רקטה התפוצצה - והרסה את הלוויין הישראלי שתוכנן לשיגור בשבת הקרובה

יומיים טרום שיגורו של הלוויין הישראלי "עמוס 6" למשימת מחקר בחלל, הוא נהרס וניזוק קשות כתוצאה מפיצוץ הרקטה שהיתה אמורה לשגרו אל מחוץ לאטמוספירה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הלוויין הישראלי (צילום: מתוך USLaunchReport ביוטיוב. תמונת הדמייה: סוכנות החלל הישראלית)

הרקטה שהיתה אמורה לשגר לחלל את לוויין התקשורת הישראלי 'עמוס 6', התפוצצה באתר השיגור בפלורידה שבארצות הברית. אין נפגעים כתוצאה מהפיצוץ.

יו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, דיווח, כי הלוויין הישראלי היה על הרקטה ונהרס. יצויין, כי השיגור היה אמור להתרחש בעוד יומיים, וזוהי תקלה שקרתה במהלך הניסוי במנוע הרקטה טרום השיגור.

עדי ראייה מתארים, כי כמה פיצוצים נשמעו מהאזור, והרעידו את הבניינים הסמוכים, ושהרקטה עצמה עלתה באש.

"לא זכורה בישראל ובכלל תקלה מהסוג זה במשגר. הרקטה התפוצצה כשעל ראשה הלוויין", טוען הפרופ' ההמום. לדבריו, האירוע החמור ישפיע על ענף התקשורת הלוויינית בישראל. הוא מדגיש, כי יש להמתין לממצאי החקירה כדי להבין מה קרה שם ומה הוביל לתקלה".

את אחד מהשימושים בהימצאותו של הלוויין בחלל, היתה אמורה להפיק חברת פייסבוק, במסגרת הניסוי הראשון שלה לספק שירותי אינטרנט לאזורים מרוחקים. מארק צוקרברג, מייסד החברה, כתב לפני כשנה בפוסט שפרסם: "הלוויין יכסה אזורים נרחבים במערב, מזרח ודרום אפריקה. אנו נעבוד עם שותפים מקומיים כדי לסייע לקהילות השונות להתחבר לאינטרנט, שיסופק להם באמצעות לוויין".

דובר נאס"א, סוכנות החלל האמריקנית אמר היום, כי "אירעה תקרית בשיגור בקומפלקס 40 באתר".

החברה שייצרה את הרקטה, Space X, צייצה בטוויטר: "החברה מאשרת שבהכנות לניסוי השגרתי לפני השיגור, אירעה תקרית חריגה שבעקבותיה נהרס המטען שהיה על הרקטה. אזור הניסוי היה ריק מאדם ואין נפגעים באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר