תיעוד בלעדי

בניגוד לצו: שוטרים חמושים ניסו לפרוץ ולפנות את הישיבה

מצלמות האבטחה תיעדו: פקחים ושוטרים חמושים ניסו לפרוץ למבנה של ישיבת "יד אהרון" ולפנות אותה, זאת חרף צו שיפוטי מפורש האוסר זאת. גורם בישיבה: נגיש תביעה על ביזוי ביהמ"ש (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

כך עיריית ירושלים פועלת נגד ישיבה חרדית וצו בית משפט: פקחים של עיריית ירושלים בליווי כוחות משטרה גדולים, ניסו לפרוץ הבוקר (ראשון) לישיבה לצעירים "יד אהרון" בשכונת רמות, בראשותה עומד הרב חיים קירזון, זאת בכדי לפנות את המבנה ולסגור את המקום - זאת בניגוד לצו מפורש שהוציאה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים.

מדובר בווילה השוכנת ברחוב החורש בשכונת רמות ב', שנרכשה על ידי הישיבה הקטנה שבנשיאות הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, ראש ישיבת יד אהרון.

על מנת לאפשר את קיום הישיבה במבנה הפרטי, נדרש רישיון לשינוי ייעוד המבנה משטח פרטי לשטח שישמש את המוסד, אלא שלמרות שהוגשה בקשה לעירייה וזו הייתה אמורה הייתה לדון בה, ברגע האחרון היא הוסרה מסדר היום.

לטענת הישיבה, הסיבה להסרת הבקשה מסדר היום נבעה מכך שהעירייה הבינה כי לישיבה יש את הרוב הדרוש להעביר את האישור. לטענת גורמים בישיבה, "מדובר באנטישמיות של ממש, שנובעת מתמיכתה של העירייה בקומץ תושבים חילונים בשכונה החוששים מהתחרדות האזור".

צו בית המשפט

עיריית ירושלים פנתה למשרד החינוך וזה הוציא צו סגירה למקום. בתגובה, הישיבה פנתה לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים והציגה 1,200 חתימות של תושבי האזור שתומכים בקיום הישיבה.

השופטת תמר נמרודי קיבלה את טענות הישיבה, ולפני כחודש הוציאה צו מניעה נגד העירייה - התקף גם בימים אלו. אלא שכאמור, להפתעת צוות הישיבה, הבוקר נשלחו פקחים בליווי כוחות משטרה גדולים על מנת לפנות את המקום, זאת כאמור בניגוד לצו השיפוטי.

הודעת העירייה

צוות הישיבה שנתקל בשוטרים החמושים, סרב לאפשר להם להיכנס לשטח הישיבה, זאת למרות איומי השוטרים לפרוץ למקום בכוח הזרוע. גם טענות צוות הישיבה כי מדובר בפריצה בלתי חוקית ובביזיון בית המשפט לא התקבלו, ורק לאחר כמחצית השעה כאשר מנהל מחלקת הפיקוח בעירייה הודה כי אכן ישנו צו מניעה נגד העירייה - האיום לפינוי מיידי הוסר.

בצוות הישיבה זועמים על מה שהם מכנים "התנהלותה השערורייתית" של עיריית ירושלים, ומאשימים גם את נציגי הציבור החרדים בעירייה שלא מסייעים לישיבה נגד "הרדיפה האנטישמית", כהגדרתם. גורמים בישיבה מצהירים כי כבר בימים הקרובים תוגש לבית המשפט בקשה לנקיטת הליכים נגד עיריית ירושלים בגין ביזיון בית המשפט ופעולה בניגוד לצו שיפוטי מחייב.

בעיריית ירושלים לא הגיבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר