פרסום ראשון

מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לעסקן: "תסגיר תוקף למשטרה"

אם עד לפני שנים תוקפי ילדים היו מטופלים "בתוך הקהילה" - הרי שהציבור החרדי עובר שינוי: "מרן שר התורה הורה לי להסגיר תוקף למשטרה", מספר עסקן חרדי מניו יורק ו"מרוצה מהשינוי" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

כך נלחמים בארצות הברית בפגיעות בילדים: בחודשים האחרונים, לאחר שורת מקרים קשים שפורסמו ב"כיכר השבת", נושא הטיפול בפגיעות חמורות בילדים עלה לדיון במגזר החרדי - הן בטיפול בנפגעים, והן בטיפול בפוגעים. אלא שבעוד בישראל תשומת הלב הציבורית בנושא החלה לתפוס תאוצה בעיקר בשנה האחרונה, בארצות הברית ארגונים חרדים מובהקים שונים כבר פועלים בגלוי במשך שנים לטיפול בנושא.

כבר לפני מספר חודשים, ארגון יהודי חרדי-מובהק בשם "Jewish Community Watch" עורר סערה לאחר שהאשים בפומבי באתר האינטרנט של הארגון את אחד ממפיקי העל במוזיקה החסידית בארצות הברית בפגיעה חמורה בנערים צעירים. מאז, ממשיך הארגון במאמצים לחשיפת אנשים נוספים בקהילות המקומיות שסרחו ופוגעים בילדים.

אבל "Jewish Community Watch" לא לבד. בשנים האחרונות הוקם בארצות הברית ארגון נוסף בשם "עמודים". הארגון שנוסד במקור על מנת לסייע לצעירים וצעירות חרדים שנקלעו לבעיות נפשיות או התמכרו לסמים קשים, הבין מהר מאוד כי מרבית הבעיות הנפשיות והממדים המבהילים של ההתמכרויות לסמים קשים בקרב בני משפחות חרדיות בארצות הברית - מקורם על פי רוב בפגיעות חמורות שעברו הצעירים והצעירות ומעולם לא טופלו.

הארגון החל לקיים מספר הרצאות, בהן משתתפים רבנים חשובים בארצות הברית לצד אנשי מקצוע חרדים, ובהן מעלים לסדר היום את נושא הפגיעות החמורות ודרכי הטיפול. השבוע, נערכה הרצאה שכזאת בלבה של העיירה לייקווד, המכונה "בני ברק של ארצות הברית".

מדובר במהפכה שקטה שכובשת את ארצות הברית. אם עד לפני שנים ספורות נהגו בקהילות היהודיות לטאטא את הבעיות החמורות מתחת לשטיח, כיום, מתוך המגזר החרדי ובכפוף להוראות של גדולי ישראל בארצות הברית, פועלים הגורמים כנגד התוקפים. גם רבנים מישראל מסייעים לארגונים בייעוץ ובהתייחסות לנושאים ההלכתיים הסבוכים הנוגעים לבעיות אלו.

צבי גלוק, מנהל 'עמודים', מספר על תמיכה גורפת של רבנים בניו יורק והתייעצות אינטנסיבית שהוא מקיים מול הרבנים בארצות הברית. למרות זאת, גלוק אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "במידה ואנחנו מגלים מקרה של תקיפה חמורה אנחנו פונים לרשויות, כך מורים לנו הרבנים, אין לנו צל של ספק, אנחנו מקשיבים לרבנים ומסגירים את התוקפים למשטרה".

"הגר"ח קנייבסקי הורה לי להסגיר תוקף למשטרה"

גלוק חושף כי לאחרונה, בעת ששהה בישראל, עלה לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי על מנת לשאול אותו האם עליו להסגיר תוקפים שכאלו למשטרה. לדבריו, הגר"ח הורה לו כי במקרה שהועלה - הוא מחויב למסור את התוקף לידי הרשויות בארצות הברית. גלוק מסייג ואומר כי הגר"ח הורה לו לבצע שאלת רב בכל מקרה באופן פרטני.

"אנשים חושבים שאם ידווחו למשטרה כולם יקפצו עליהם ויהרגו אותם כי הם מוסרים, הם לא מבינים שדיווח לרשויות דבר ראשון אומר שרשויות הרווחה יוכלו לטפל בילדים שנפגעו, שבלי דיווח הרשויות לא יודעות שהם בכלל קיימים" אומר גלוק ומוסיף כי "מלבד זאת, דיווח על פושע שתקף בצורה חמורה ותפיסתו, משמעותו שהפוגע לא ייתפס שוב".

גלוק מסיים ואומר כי הוא מלא תקווה מהשינוי שחל בציבור החרדי, ועל הערנות שתמנע אסונות: "אנחנו רואים היום נתונים מזעזעים של 60 קורבנות ממשפחות חרדיות בניו יורק שנפטרו ממנת יתר של סמים קשים, זה מגיע בגלל ההשתקות, אבל בידינו לשנות את זה" הוא מסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר