תקרית מביכה

"הרב יהודה דרעי עזב את הכנס כי לא היה מקום במזרח"

רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, עזב טקס של משרד הדתות - מאחר ולא היה מקום ב"שורת המזרח", כך טוענים נוכחים באירוע. מנגד, הרב דרעי אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "עזבתי בגלל שיעור בהר ציון" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה דרעי (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

תקרית מביכה נרשמה היום (רביעי) במהלך טקס שערכה הרבנות הראשית בו הוענקו 150 תעודות למסיימי המבחנים לרבני ערים ודיינים. עדי ראייה סיפרו ל'כיכר השבת' כי רבה הראשי של העיר באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, עזב בזעם את המקום לאחר שלא שובץ בשולחן הכבוד המרכזי, בסמוך למקום מושבם של הרבנים הראשיים לישראל.

על פי נוכחים באירוע, לאחר שהרב דרעי ראה כי שובץ בשלוחן צדדי, הוא הביע את זעמו בפני המארגנים. לדבריהם, לאחר שהבין כי ההחלטה על שיבוץ המקומות לא תשונה - הוא עזב בזעם את המקום.

מנגד, הרב יהודה דרעי אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא כעס על סידורי הישיבה בטקס וכי עזב את הטקס כחצי שעה לאחר התחלתו בעקבות שיעור קבוע שהוא נוהג למסור בהר ציון.

המזרח באירוע (צילום סלולרי)

במהלך הטקס, אמר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף למסיימי המבחנים: "תפקידכם כעת להוסיף תורה בישראל, להגדילה ולהאדירה. כיום ההלכה היא חלק חשוב בלימוד בבתי המדרש ואתם אלו אשר אמונים לכוון ולסייע לעם ישראל. זהו תפקידכם".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר כי "אנו נמצאים במעמד חשוב, בו אנו מוסיפים עוד רבנים ומורי הוראה שיכולו לסייע לעם-ישראל לשוב ולהתקרב לאביהם שבשמים. חלק גדול ממקבלי התעודות היום, מעבר לכך שהם ניגשו למבחני הרבנות, הם גם זכו לשמש תלמידי חכמים ולראות תלמידי חכמים בעת עמל התורה וממילא זכו לקיים את "גדול שימושה יותר מלימודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר