סערה בכפר חב"ד

בית הדין של חב"ד התערב ומנע ניסיון פוטש ברב אשכנזי

לאחר הסערות שפקדו את כפר חב"ד בעקבות השינויים שהכניס הרב אשכנזי במקום, עסקנים בכירים בכפר ניסו להוביל את הדחתו של הרב, חברי בית הדין של חב"ד התערבו ומנעו את הפוטש (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב מאיר אשכנזי (צילום: חיים טויטו)

התמיכה שחשפה את ניסיון הפוטש: בשעות האחרונות פורסם בכפר חב"ד מכתב עליו חתומים שלושה דייני בית הדין של חב"ד, מהסמכויות העליונות בחסידות שלאחר פטירתו של הרבי מליובאוויטש, המכתב מביע תמיכה ברבה של הכפר, הרב מאיר אשכנזי, שעורר מספר סערות בשנה החולפת בכפר.

במכתב כותבים הרבנים "הננו להודיע בזה כי המרא דאתרא בכפר חב"ד הגה"ח מוה"ר מאיר נ"י אשכנזי בא אלינו על פי בקשתו כדי לספר מהנעשה בכפר חב"ד, ואנו נעביר בעזרת השם את הדיווח לכל חברי בית הדין. אנחנו מברכים אותו שיצליח להנהיג את הכפר כרצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו מייסד הכפר".

מכתב הדיינים

המכתב מגיע לאחר ניסיון של מספר עסקנים בכירים בכפר חב"ד להדיח את הרב אשכנזי שמונה לפני כשנה וחצי לרב הכפר במקום אביו. לטענת גורמים המקורבים לרב אשכנזי, מי שעומד מאחורי ניסיון ההדחה הם עסקנים בכירים שניהלו בעבר את הכפר אך הרב אשכנזי מנע מהם לבצע בכפר ככל העולה על רוחם.

מי שיצא להגנת הרב הוא הרב דוד מאיר דרוקמן, חמיו של הרב אשכנזי, שהגן עליו בעבר גם כשחלק מתושבי הכפר הביעו התנגדות להנהגות חדשות שהנהיג, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'.

במכתב שכתב חמיו של הרב אשכנזי הוא הביע את מורת רוחו מהנעשה וכתב "נדהמתי להיודע שאתה ביחד עם ימי ועם שאול בייטש היגשתם בקשה לבי"ד ...להדיח את חתני שי'. כך, לא פחות. אני מבין שיש לכם טענות וכו' אבל, מכאן ועד ירידה לדיוטא כזו תחתונה?! אין מילים".

בהמשך כתב "אתה הרי מספיק חכם להבין ששום גורם רבני בעולם לא יתן לכם גיבוי על דבר כזה. אבל, פעילותכם זו, עם כל 'סיבובי הבוהן' לא תעמיד אתכם טוב,בלשון המעטה, בפרספקטיבה רחבה. תמה תמה אקרא! (אם קיבלתי דיווח מוטעה - קבל נא את מסרוני זה כמבוטל)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר