פרסום ראשון

2,000 ש"ח לבתי כנסת, 81,900 לאירוע של הגר"ש אוירבך

כך מתכוונת עיריית ירושלים לחלק את עוגת התקציב של שמחות בית השואבה. 2,000 ש"ח לכל בית כנסת, ו-81,900 ש"ח לאירוע בסוכתו של מנהיג 'הפלג הירושלמי' הגאון רבי שמואל אוירבך (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

כך מחולקת עוגת התקציב של שמחות בית השואבה: האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים מבקש מוועדת הפטור ממכרזים העירונית לאשר העברת תקציב בסך 725,000 שקלים עבור עשרות אירועי שמחת בית השואבה בהם משתתפת העירייה.

ל"כיכר השבת" נודע כי העירייה מייעדת סכום של כ-2,000 שקלים עבור כל אחד מ-150 בתי הכנסת שיזכו לתקציב עירוני עבור האירוע, אולם במקביל היא מייעדת סכום של כ-81 אלף שקלים עבור שמחת בית השואבה במעונו של הגר"ש אוירבך, מנהיג "הפלג הירושלמי".

על פי נוסח הבקשה, האגף לתרבות תורנית שבראשו עומד חבר המועצה וסגן ראש העיר חיים אפשטיין, מבקש להעביר תקציב בסך של 81,900 עבור אירוע "הקבלת פני רבו בראשות הגר"ש אוירבך", זאת במקביל לתקציב פרסום בסך של 10,000 שקלים.

מסמך הבקשה

גורמים חרדים בעיריית ירושלים אמרו ל"כיכר השבת" כי "לא יתכן שתקציב גבוה שכזה שעומד למעלה מפי 40 מהתקציב לשמחות בית השואבה העירוניים יאושר ממניעים ענייניים". חבר מועצה חרדי אמר ל"כיכר השבת": "לא ברור מה יש לעשות עם כל כך הרבה כסף עבור אירוע שמתקיים בביתו של הגר"ש אוירבך או בבית כנסת סמוך".

חבר מועצה מ"דגל התורה" שנחשף לדברים אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הם לא יוכלו למנוע את התקציב בוועדת הפטור ממכרזים מכיוון שהוועדה אינה כוללת חברי מועצה אלא מדובר בדרג מקצועי בלבד.

חבר המועצה מטעם יהדות התורה, ישראל קלרמן, הופתע לשמוע על התקציב מפניית 'כיכר השבת', ואמר כי הם פועלים לבחון האם יביעו התנגדות עקרונית לתקציב.

יצוין, כי במסגרת העברת התקציב מבקשים באגף לתרבות תורנית לאשר גם שני אירועים מורחבים שמיועדים לקהל גדול, בעלות של 28,250 שקלים, זאת במקביל לאישור סכום של 7,000 שקלים עבור עשרה אירועים בבתי כנסת גדולים.

גורמים בעירייה מציינים כי הסכום - שהינו יותר מכפול מסכום האירועים המורחבים - לא עולה בקנה אחד עם מטרות האגף לתרבות תורנית.

גבריאל שטאובר, מנהל האגף לתרבות תורנית העומד מאחורי בקשת אישור התקציב, אמר ל'כיכר השבת' כי האישור ניתן לאירוע בו צפויים להשתתף אלפים. לדבריו, השוואה בין האירוע הגדול לאירועי בתי הכנסת הקטנים, הינה מוטעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר