עתיד עולם ההנעלה

צפו: הנעליים החכמות שמתאימות עצמן לכף הרגל

נעליים שמצוידות בשרוכים העשויים מחוט דיג, ובחיישנים חכמים שמוקמו בסוליות שלהן. כשנועלים אותן, הכבלים מתהדקים מעצמם כך שהנעל מתאימה את עצמה לרגל (חדשות הטכנולוגיה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חשיפת הנעל החכמה (צילום: מתוך WIRED ביוטיוב)

אחד הפרויקטים המסקרנים עליהם עובדת חברת נייקי (Nike) כבר חמש שנים, עומד לקראת סיום - כך מודיעה כעת החברה המוכרת. בעתיד הקרוב היא תציג את הפיתוח החדש: נעל עם שרוכים חכמים שמסוגלים לקשור את עצמם.

הפרויקט, שכינויו הוא HyperAdapt 1.0, אמור להיות זמין לרכישה והתנסות בעוד כחודשיים, החל מה-28 בנובמבר, רק בחנויות נבחרות של החברה בארצות הברית בשלב הראשוני. טרם ידוע מה יהיה מחירן של הנעליים עם השרוכים החכמים הללו, אך הצפי הוא לתג מחיר לא נמוך כלל.

הנעליים הללו מצוידות בשרוכים העשויים מחוט דיג מסוג מסוים, וחיישנים חכמים ימוקמו בסוליות שלהן. כשנועלים את הנעל, הכבלים מתהדקים מעצמם - על בסיס אלגוריתם הקשור ללחץ - כך שהנעל מתאימה את עצמה למעשה לכף הרגל ומסוגלת לעשות את זה לאורך כל היום ברמות משתנות בהתאם לפעילות.

אם ההרגשה לוחצת או רפויה מדי ניתן לשנות זאת באמצעות זוג כפתורים הממוקמים בלשון של הנעל. כמו כן, נורות LED נדלקות עם התהדקות השרוכים, גם כשהנעל זקוקה להטענה. יצויין, כי יש צורך בכשלוש שעות להטעין את הנעל, אך כל הטענה מספיקה לכשבועיים של שימוש. הטענת הנעל נעשית על ידי כבל שמתמגנט אל הנעל, בדומה לכבל ההטענה של השעון החכם של אפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר