חשיבה מקורית

ישראל תרמה לילדים: שולחנות עמידים ברעידת אדמה

ילדי בית הספר בעיירה בטייוואן שסבלה השנה מרעידת אדמה קשה שגבתה קרבנות רבים, קיבלו בהתרגשות את תרומתה של ישראל: שולחנות לא שגרתיים בכלל לכיתות, עמידות ברעידות (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הילדים מתאמנים עם השולחן (צילום: מתוך ynet)

טייוואן קיבלה אתמול (רביעי) תרומה מקורית מישראל: 117 שולחנות העמידים בפני רעידות אדמה - כמחווה ליום העצמאות הטייוואני וכהזדהות עם קרבנות רעידת האדמה לפני חצי שנה. השולחנות נתרמו לעיריית טיינאן, ושלושה בתי ספר בעיר יהנו מהן.

לפני יותר מחצי שנה אירעה רעידת האדמה בטיינאן שבדרום-מערב המדינה, שגבתה את חייהם של 117 בני אדם, רובם בבניין בן 17 קומות שקרס. ראש משרד הכלכלה והתרבות של ישראל בטייוואן, אשר ירדן, חיפש דרך מקורית להביע את ההזדהות של ישראל עם תושבי העיר האבלים. כבר לאחר רעידת האדמה בפברואר פנה ירדן למשרד החוץ וביקש אישור להשתמש בתקציב המיועד לאירוע יום העצמאות לתרומה ייחודית לעיר. משרד החוץ נענה ליוזמה, ובתקציב שיועד לקבלת הפנים ליום העצמאות רכשה נציגות ישראל בטייוואן 117 שולחנות מיוחדים נגד רעידות אדמה, כחול-לבן.

זהו שולחן הישרדות שעוצב על ידי סטודנט ב"בצלאל" הישראלית במסגרת עבודת הגמר שלו, נרשם כפטנט ולאחר מכן נמכר לחברת מירז. בעת שהאדמה רועדת הילדים וכל מי שבסביבתם נכנסים מתחת לשולחן, שעד משקל של טון הוא נחשב עמיד.

אתמול התקיים הטקס החגיגי בעירייה, ובו ירדן מסר את 117 השולחנות לראש העיר. בטקס השתתף גם נציג החברה שמכרה את השולחנות המיוצרים בשדרות, לנציגות ישראל בטייוואן במחיר עלות.

ילדי בתי הספר בטיינאן שקיבלו את השולחנות הכינו לנציג הישראלי פלקטים ומתנות שהכינו עבורו כאות תודה לו ולמדינת ישראל על התרומה המקורית. הנציג מתאר: "חיפשנו דרך לסייע לעיר ובאותה ההזדמנות גם להראות כיצד החדשנות והמקוריות הישראלית נרתמות להצלת חיי אדם. חשבנו שלנוכח מצוקתה של העיר טיינאן, ניתן לעשות שם שימוש ראוי יותר בתקציב שהועמד לרשותנו לצורך עריכת קבלת הפנים השנתית ליום העצמאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר