מעצר המפגין הקיצוני

תג מחיר: מדוע עסקני החסידות לא עוזרים למפגין שנעצר?

עסקנים מחצר 'תולדות אהרן' מסרבים לסייע לשלמה וייספיש שנעצר לאחר שהפגין מול בית הרב משה הבלין, כך טוענים גורמים בעדה החרדית. עסקן: "מסייע לו - כמו לכולם" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

הסכסוך ב'עדה החרדית' מגיעה לשיאים חדשים: שבועיים לאחר שפעיל 'העדה החרדית' שלמה וייספיש נעצר בחשד שפרץ לביתו של הרב משה הבלין רבה של קריית גת על רקע ההסכם בין רבני בית הדין של חב"ד וצה"ל, טוענים גורמים בחסידות 'תולדות אהרן' כי העסקן הרב שמעון שישא - שעובד בדרך כלל מול המשטרה - מסרב לסייע לוויספיש.

הרב שישא, פועל בדרך כלל מול המשטרה על מנת לקצר מעצרים של קיצוני מאה שערים שנעצרו. אולם לפי הגורמים בחצר, הוא החליט שלא לפעול לטובת העצור - זאת על רקע המאבק שמנהל אחד מפלגי העדה החרדית נגד בית הספר 'חכמת לב'.

גורמים בחסידות הסבירו בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הקיצונים הגזימו הפעם", וכי הם לא יכולים לצפות לסיוע מצד העסקנים "אחרי שהשחירו לשווא את שמו של מנהל בית הספר וטענו כי הוא לוקח תקציבים ממשרד החינוך, הם חייבים להבין שהגיע הזמן בו אנו מתנערים מהם והפסקנו לסייע להם".

למי שלא בקיא בפרטי הסיפור, בחודשים האחרונים מתנהל מאבק פנימי חריף בין הפלגים ב'עדה החרדית'. הראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך ואנשיו נחשבים כתומכים במנהל בית הספר 'חכמת לב' וטוענים כי ההאשמות כי לקח תקציבים מהמדינה הציונית הן עלילה, ומנגד, הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה ווייס יצא נגד הנהלת המוסד.

ההפגנות נגד הרב הבלין (צילום: יעקב לדרמן)

גורם בחסידות אומר כי "נמאס לנו שהם מחליטים לעורר סערה בכל מקום שלא צריך, הם דואגים לכותרות שליליות שגורמות לנו נזק חמור בעולם, גם בקרב הנגידים בחסידות סאטמר בארצות הברית שחושבים שכולנו נוכלים. כעת, בעת צרה, שלא יבואו אלינו".

הרב שישא עצמו אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הוא אינו מחרים את וויספיש וכי הוא משתדל לסייע לו בדיוק כמו שהוא מסייע לאחרים. עם זאת, גורמים בחסידות תולדות אהרן וגורמים המזוהים עם הפעילים הקיצונים בעדה החרדית טענו בתוקף בשיחה עם "כיכר השבת" כי עסקני "תולדות אהרון" בחרו שלא לסייע למפגינים נגד הרב הבלין.

סייע בהבאת הידיעה: שמוליק אברהם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר