מאבטח נפצע באורח קשה

חמוש ניסה להעלות באש את בית הכנסת הגדול במוסקבה

אדם חמוש באקדח ומיכל בנזין ניסה להצית בית כנסת במוסקבה. מאבטח המקום נפצע באורח קשה לאחר שניסה למנוע מהחשוד לחדור לבית הכנסת. הוא פונה לביה"ח עם פגיעות בראשו (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: מתוך טוויטר)

מאבטח בבית כנסת במוסקבה נפצע הערב (מוצ"ש, שעון ישראל) לאחר שנורה על ידי חמוש שניסה לפרוץ לבית הכנסת ואיים להעלות אותו באש. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות RIA, היורה הוא איוון לבדייב, בן 40 מקורולוב. המניע למעשה עדיין לא ברור.

המאבטח נורה בשעה שניסה למנוע מהחשוד להיכנס לבית הכנסת. התוקף, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית, נשא עמו מיכל בנזין ואיים לשרוף את בית הכנסת. לפי גורמים בקהילה, הוא ביקש לפגוש את רבה של מוסקבה ששהה באותה שעה בבית הכנסת.

מאבטח בית הכנסת אושפז במצב קשה מאוד, לאחר שכדורים פגעו בראשו ובחזהו. כלי תקשורת מקומיים דיווחו מפי מקורות משטרתיים כי היורה נלכד ונעצר.

עם צאת השבת מסרו בוועידת רבני אירופה כי בבית הכנסת שהה באותה שעה הרב הראשי למוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט ו-150 מתפללים נוספים. "המאבטחים הרחיקו אותו לעבר השני של המדרכה והזמינו את המשטרה. הוא שלף אקדח. ככל הנראה טייזר, ירה לעבר המאבטח ופצע אותו בפניו".

הרב גולדשמידט אמר כי "תפילת מעריב התנהלה כסדרה וכך גם יתנהלו התפילות בראש השנה כרגיל. אנחנו מתנהלים בתיאום ובשיתוף פעולה עם משטרת מוסקבה ואני מברך את כל בית ישראל בכתיבה וחתימה טובה".

הוא הוסיף: "אני קורא לכל יהודי מוסקבה ולכל יהודי אירופה לפקוד את בתי הכנסת בימי ראש השנה והחגים ובזאת נצהיר בפני עם ועולם כי אנחנו לא מפחדים. כל בתי הכנסת מאובטחים כיאות עם שת"פ מלא עם כוחות הביטחון המקומיים בכל מדינה".

"בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכוחות הביטחון במוסקבה שעושים את כל המאמצים כדי להדוף ולהילחם באנטישמיות ובטרור".

תיעוד מזירת האירוע:

באדיבות משה פרידמן
באדיבות משה פרידמן
באדיבות משה פרידמן
באדיבות משה פרידמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר