"בעיטה בחרדים"

הרב החדש של משטרת ישראל: מותר להאזין לשירת נשים

הרב רמי ברכיהו, שהומלץ על ידי המפכ"ל אלשיך, הוא הרב החדש של משטרת ישראל - שיחליף את הרב החרדי משה גפני. מאחורי ברכיהו שורת פסיקות תמוהות, דוגמת תמיכתו בשירת נשים (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב רמי ברכיהו (צילום: מוטי קמחי, ynet)

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע הצהריים (שני) כי קיבל את המלצת מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, והחליט למנות את רמי ברכיהו לתפקיד רב משטרת ישראל. מינויו של ברכיהו לתפקיד - במקומו של הרב משה גפני ששימש עד כה כרב המשטרה - מעורר זעם במגזר החרדי, ויש גם מי שמכנה זאת כ"חוצפה" ו"פגיעה בחרדים שגוייסו למשטרה".

בהודעת המשטרה נאמר כי "הסמפכ"ל, ניצב זוהר דביר, עמד בראש ועדת איתור שהוקמה במאי 2016 ובמהלכה אותרו מועמדים מתאימים על פי קריטריונים שכללו בין היתר: אישיות חינוכית, יכולת פסיקה הלכתית מוכחת, הכרות המועמד עם עולם המשטרה ויכולת אישית להתחבר למגוון השוטרים המשרתים במשטרת ישראל. הרב ברכיהו נבחר מבין המועמדים, כנהוג בבכירים בדרגתו, על ידי סגל הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל ועבר מבדק תעסוקתי ומבדקים ביטחוניים כנדרש".

המפכ"ל רוני אלשיך. "הצניח מועמד סרוג. חוצפה" טוענים במגזר החרדי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפסיקות הפשרניות של רב המשטרה החדש

ברכיהו, משמש כיום כרב היישוב טלמון וכראש בית המדרש "מאמינים במשטרה". מאחוריו שורה של פסיקות שנחשבות ל"ליברליות" בלשון המעטה, ותמוהות בקרב פוסקי הלכה - גם מהמגזר הדתי לאומי. כך למשל, הוא עורר בעבר סערה לאחר שהתיר לשמוע שירת נשים בעצרת שנערכה למען שלושת הנערים החטופים, הסיבה להיתרו התמוה של הרב אז היה "מניעת גוון מגזרי" מהאירוע בו השתתפו המונים.

הרב משה גפני. הודח לטובת ברכיהו (דובר המשטרה)

על פסיקה זו ספג הרב ברכיהו ביקורות נוקבות גם מרבנים דתיים לאומיים. הרב שלמה אבינר כתב אז בעקבות ההיתר: "מעשה ביהודי תמים ששאל אם בעצרת גדולה לשחרור שלושת החטופים ד' יקום דמם, מותר להביא זמרת וכן שהקהל יהיה בערבוביא, כי כך שמע פסיקה שבתאית שאיסורים אלו נדחים מפני פיקוח נפש, וגם נדחים מפני אידאל האחדות".

"מדובר בהפקרה של החרדים במשטרה"

במגזר החרדי כאמור, הזהירו מראש מפני מינויו של הרב ברכיהו, וטענו כי העדפתו על פני הרב גפני החרדי שמשמש בתפקיד כבר במשך שנים - תהווה פגיעה בניסיונות לשלב את בני המגזר במשטרה.

חרדים במשטרה - הסוף? (ארכיון)

גורם בכיר המעורה בנושא אמר לפני מספר חודשים ל"כיכר השבת" כי מדובר למעשה בצעד שעשוי לחסל את שיתוף הפעולה בין המשטרה לחרדים ואת תכניות שילוב החרדים במשטרה. "הרב גפני ידע לשלב בין כל הגורמים והביא את החרדים למשטרה, משמעות עזיבתו של גפני היא למעשה חיסול כל הערוצים שנפתחו עם החרדים".

הגורם הדגיש כי "שינוי נהלים כפי שככל הנראה יבוצעו, מהווה בגידה בחרדים שגויסו למשטרה עם הבטחות לפיקוח על תנאים רוחניים מתאימים לחרדים", הגורם מוסיף כי "מדובר למעשה בהפקרה של החרדים, כל ההתקדמות של המשטרה מול החרדים תלך לפח" הוא הזהיר.

במשטרה אמרו היום כי "משטרת ישראל חרטה על דגלה לשרת נאמנה את כלל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע ומין, תוך שמירה על זכויות אדם בממלכתיות, בשיוויוניות, ללא משוא פנים ובסובלנות. אנו בטוחים כי הרב רמי ברכיהו אשר נבחר לתפקיד הרב הראשי, יהווה גשר לכלל הקהלים בארגון ומחוצה לו ויהיה דמות רוחנית ומצפן מוסרי לכל שוטר באשר הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר