מבוכה חדשה לקלינטון

ה-FBI: הציעו לנו הטבות בתמורה ל'טיפול' במיילים הסודיים

מסמכים שנחשפו בארה"ב מציגים טענות קשות לפיהן בכיר שעבד תחת קלינטון הציע הטבות ל-FBI בתמורה ל"טיפול" במיילים הסודיים שסיבכו את הילרי קלינטון. טראמפ חוגג: "הונאת בוחרים" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הילרי קלינטון (צילום: שאטרסטוק)

סערה חדשה בבחירות לנשיאות ארה"ב: מסמכים של ה-FBI מעלים כי נערכה בדיקה של טענות לפיהן הוצעה על ידי בכיר במחלקת המדינה לשעבר שעבר תחת הילרי קלינטון, עסקת חליפין במסגרתה "יטופלו" המיילים הסודיים.

על פי הפרסומים בארה"ב, פטריק קנדי, בכיר שעבד תחת קלינטון בתקופה בה הייתה שרת החוץ, פנה לסוכן FBI וביקש לשנות את רמת הסיווג של הודעות האי-מייל שהוגדרו סודיות, כאשר הוא מציע בתמורה שיתוף פעולה עם ה-FBI בצורה של "מידה כנגד מידה".

על פי הדיווחים, קנדי הציע בתמורה לשינוי סיווג של אחד המסמכים לאפשר ל-FBI להתפרס במדינות זרות רבות יותר, כולל כאלה שבהן הדבר נאסר עד אז. במקביל, ה-FBI התבקש על ידי קנדי להשכיח מייל הנוגע למתקפת הטרור על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב.

דונלד טראמפ. טוען ל"הונאת בוחרים" (צילום: שאטרסטוק)

במחלקת המדינה טענו בעקבות הפרסומים כי קנדי בסך הכל ניסה להבין את החלטות הבולשת בנוגע לסיווגים. דובר מחלקת המדינה מארק טונר מסר בהודעה מיוחדת כי "הטענה אינה מדויקת ואינה עולה בקנה אחד עם העובדות".

ברשת "פוקס" המזוהה עם המועמד המתחרה דונלד טראמפ, כינו את המסמכים "אור אדום בוהק", ורמזו כי מדובר באפשרות של עבירה פלילית.

טראמפ עצמו, האשים כי מדובר ב"הונאת בוחרים", וטען כי "הילרי המושחתת קיבלה מראש את השאלות" במסגרת העימות בין המועמדים לנשיאות, כך לטענתו. "אף אחד לא אמר מילה. אתם יכולים לדמיין מה היה קורה אם אני הייתי מקבל את השאלות?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר