הישג ישראלי

אונסק"ו תצביע מחדש על נושא ירושלים והעם היהודי

ההצבעה על ירושלים באונסק"ו, שקבעה כי יש ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי, תבוטל והדיון בנושא ייפתח מחדש, זאת בעקבות דרישה צפויה של מקסיקו (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

ההצבעה על ירושלים באונסק"ו, שקבעה כי יש ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים, תבוטל והדיון בנושא ייפתח מחדש, זאת בעקבות דרישה צפויה של מקסיקו.

מהודעת משרד החוץ של מקסיקו, שהצביעה תחילה בעד הפלסטינים, עולה כי מקסיקו תנצל סעיף חריג בתקנון של אונסק"ו ותבקש היום (שלישי) לבטל את ההצבעה ולפתוח את הנושא מחדש בשל שינוי בעמדת המדינה.

במקביל, משרד החוץ המקסיקני הודיע על החלפת השגריר שלהם לאונסק"ו. מדובר ביהודי, שסירב להצביע בעד הצעת הפלסטינים אך לאחר שקיבל הוראה מבכירים במקסיקו להצביע בעד, הוא יצא מהאולם ואיפשר לגורם אחר בדרג נמוך ממנו להצביע.

המהלך עורר נגדו זעם גדול בקהילה היהודית, חלקם אף כינו אותו "בוגד", כעת, צופים במשרד החוץ כי פיטוריו יסייעו בהרגעת הרוחות.

שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן אומר כי "כשמאמינים בדרך, נלחמים עד הסוף אז לפעמים מצליחים גם כשזה כנגד כל הסיכויים. ממשלת מקסיקו פרסמה הודעה רשמית כי תבקש היום היום באונסק"ו הצבעה מחדש על נושא ירושלים ותשנה את הצבעתה שהיתה באופן קבוע בחמש שנים האחרונות בעד הפלסטינים.

"לצערינו השותף המרכזי שלנו בשינוי העמדה, שגריר מקסיקו לאונסק"ו ישלם על כך בראשו ויוחלף. זו הזדמנות לומר לאדם הנפלא הזה שסירב מצפונית בשבוע שעבר כיהודי וכאדם להצביע בעד לפי ההוראה שקיבל ויצא מהאולם. בשם מדינת ישראל תודה אדוני השגריר!".

כזכור, בשבוע שעבר קיבלה אונסק"ו את ההצעה הפלסטינית המטילה ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי. 24 מדינות תמכו בהחלטה, שש מדינות התנגדו, 26 נמנעו ושניים נעדרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר