חג מתוח בחסידות

"הרבי סירב לצאת להקפות לפני ששמע על שיפור במצב האברך הפצוע"

במהלך ההקפות בליל שמחת תורה, עודכנו במרכז חסידי ויז'ניץ על ידי גוי על שיפור במצבו של האברך יוסף צין שנפל מגג סוכת החסידות - והרבי הסכים לצאת ולהשתתף בהקפות. כך עבר החג בחצר החסידית (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר סירב לצאת להקפות עד שישמע בשורות טובות (צילום: יהושוע פרוכטר)

שיפור קל והתייצבות במצבו של האברך שנפל מהסוכה: במרכז חסידי ויז'ניץ עבר חג שמחת תורה בצילו של האירוע הקשה עם נפילתו של האברך יוסף צין - שעה קלה טרם כניסת החג - ממרומי סוכת החסידות בשעה שביקש לסייע בסגירתה לקראת קיום ההקפות בליל החג.

עוד בחסידים:

האברך שנפל נפצע באורח קשה. ל"כיכר השבת" נודע כי אברכים נוספים שהיו אף הם על גג הסוכה בשעת הנפילה - ניצלו בנס של ממש.

זירת הנפילה (דוברות מד"א)

האדמו"ר ששהה בחדרו, יצא מיד וראה את הפצוע. הוא שאל את כונני ארגוני ההצלה באשר למצבו, ואחד הכוננים, חסיד ויז'ניץ, סיפר על הפגיעה בראשו של צין ואמר כי "הכל תלוי בתפילות של הרבי", תוך שהוא מזכיר מקרים קשים שהתרחשו בעבר בחסידות ולאחר תפילת הרבי חלה הטבה במצבם.

בעקבות המקרה, הרבי התיר את הנדר לפיו אסור לנסוע ברכב במהלך ימי חול המועד, ונסע לציון האדמו"רים לבית ויז'ניץ כשהוא מתפלל באריכות על האברך. כששב לחדרו במרכז חסידי ויז'ניץ, הסתגר הרבי בחדרו ואמר פרקי תהילים, כשהוא מודיע למקורביו שהוא ממתין לבשורות טובות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בדרכו לבית העלמין בערב החג, פגש הרבי מויז'ניץ את העסקן ואיש החסד שמילו שלזינגר וביקש ממנו כי היות והוא ידוע כאיש חסד גדול - שיעביר כעת את כל הזכויות שלו לרפואתו של האברך. במקביל, גם בבית המדרש של האח הגדול, האדמו"ר מויז׳ניץ, נאמרו פרקי תהילים לרפואת האברך לפני עריכת ההקפות.

בליל החג, סירב הרבי להשתתף בהקפות - לפני שישמע בשורות טובות יותר, ורק בשעה 23:30 נכנס האדמו"ר אל ההקפות בהשתתפות המוני החסידים, כאשר במהלך הריקודים הגיעה הבשורה -בתחילה על ידי גוי שהשאיר הודעה, ולאחר מכן ע"י חסידים ששבו מבית החולים שיבא בתל השומר ובישרו על התייצבות במצבו של האברך לאחר שני ניתוחים שעבר בראשו. "הרופאים ניקזו את הדם, ובחסדי שמיים התברר כי ככל הנראה המוח לא נפגע" מסרו חבריו של האברך.

זירת האירוע (דוברות מד"א)

במקביל, דיווחו האברכים כי צלעותיו של הפצוע התרסקו וכן ברגליו שברים רבים. האדמו"ר הביע את אמנותו ותקוותו שיהיה שיפור נוסף וביקש מהחסידים לשמוח ביתר שאת וביתר עוז, ואכן החסידים סיפרו על חג של התעלות רוחנית ותפילות נרגשות בצל האסון הנורא.

ביום שמחת תורה החלו ההקפות רק בשעה 15:30, כאשר האדמו"ר נכנס אל היכל הטישים עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות.

לדברי הרופאים, היממה הקרובה הינה קריטית שכן האברך עדיין מורדם ומונשם ובני המשפחה מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו של האברך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר