הכפייה החילונית

"בגלל מחיצה": המשטרה ניסתה למנוע הקפות שניות בי-ם

כוחות משטרה מנעו ממאות להשתתף בהקפות שניות בירושלים, זאת בגלל קיומה של מחיצת הפרדה בין גברים ונשים. הזמרים שהוזמנו להופיע במקום החלו לנגן מול מגרש ריק. צפו בתיעוד (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הכפיה החילונית - לשיא: משטרת ירושלים סירבה לאפשר הערב (מוצאי שמחת תורה) במשך כשעה את קיומם של ההקפות השניות במרכז העיר, זאת מאחר ומחיצת הפרדה בין גברים לנשים הוצבה במרכז רחבת הריקודים, כך טוענים נוכחים באירוע. במשטרה טענו מנגד כי "מדובר באי עמידה בתנאי בטיחות בלבד ע"פ קביעת מהנדס בטיחות. הליקויים מטופלים".

עוד בחרדים:

בהקפות השניות שתוכננו להיערך בהשתתפות מאות בני אדם, הופיעו בתחילה הזמרים יונתן ואהרון רזאל מול מגרש ריק, כאשר מאות חוגגים עם ספרי התורה המתינו מחוץ לשערים בבושת פנים בשל ההתנהלות המוזרה של המשטרה.

‏הזמרים מופיעים מול מגרש ריק (צילום: יאיר שרקי)

האירוע מתקיים במגרש קראפט, ליד גן סאקר בירושלים. רבים מהחוגגים הביעו את זעמם על נסיונות הכפייה, תוך חרדה מהאפשרות שיכריחו את המשתתפים לשהות באירוע מעורב ולעבור על איסורי תורה.

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' מסר: "הופתעתי לשמוע כי ישנה בעיה באירוע הקפות שניות עם האחים רזאל בירושלים. אין סיבה למנוע מאנשים לרקוד בגלל מחיצה. מבירור שערכתי עם מפקד המחוז עולה כי הייתה בעייה הנדסית, ושמחתי לשמוע שהיא טופלה והאירוע יתקיים כמתוכנן. עלינו לאפשר חיים רב תרבותיים בעיר, ולהתייחס ברגישות לאירועים דתיים מכל סוג".

כזכור, המאבק והמתח הנוכחי בין הציבור החילוני לדתי בנושא הדרת נשים, החל על רקע מופע "מרימים לכיפור" שתוכנן להתקיים בכיכר רבין ערב יום הכיפורים ובוטל לאחר פרסום ב"הארץ" על כך שרק זמרים גברים יופיעו בו.

הקהל ממתין מחוץ למופע בירושלים (צילום: כיכר השבת)

בערב חג הסוכות לחצו גורמים חילונים על עיריית ירושלים לבטל סדרת מופעים לציבור הדתי - זאת בשל אי נוכחות של זמרות על הבמה, לחצים שנכשלו בסופו של דבר.

הלחצים הופעלו לאחר כניעה מבישה של עיריית ירושלים בכל הקשור לאירוע הסליחות בשכונת גילה, אליו הוספה בכפייה פייטנית בשל לחץ חילוני על "הדרת נשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר