למרות האיסור החמור

בניגוד לדעת רוב הפוסקים: עשרות חרדים עלו להר הבית

מנתונים שמפרסם אתר סרוגים עולה כי במהלך ימי חול המועד סוכות תשע"ז עלו עשרות חרדים להר הבית - זאת למרות דעת רוב הפוסקים החרדים האוסרים זאת בצורה גורפת (חרדים)

הר הבית (צילום: שאטרסטוק)

למרות האיסור - חרדים שוב עלו להר הבית: מנתונים שמפרסם היום (שלישי) אתר סרוגים עולה כי לפי ארגון 'ייראה' המארגן עליות המוניות להר הבית, במהלך ימי חול המועד סוכות תשע"ז עלו עשרות חרדים להר הבית - זאת למרות דעת רוב הפוסקים החרדים בזמננו הסבורים כי העליה להר הבית אסורה בטומאת מת וגובלת לעתים רבות באיסורי כרת.

עוד בחרדים:

בארגון מספרים על עליה מתמדת במספרם של החרדים הבוחרים לפעול בניגוד לפוסקים החרדים ועולים להר הבית. במקביל, בשבועות האחרונים פורסמה תמונתו של צעיר חרדי, בן למשפחה מוכרת מ'הפלג הירושלמי' שצולם בהר הבית.

מתפללים בפתח הר הבית. ארכיון (צילום: מתוך פייסבוק)

על פי הנתונים, הגידול בעליה להר הבית הוא לא רק בקרב צעירים חרדים אלא גם בקרב הציבור הדתי והכללי. בסך הכל נרשמה עליה של כ-70 אחוזים בעליית היהודים להר הבית בחול המועד סוכות, בהשוואה לחג סוכות תשע"ו. ובמספרים: כ-1611 יהודים עלו להר במהלך ששת ימי חול המועד לעומת 970 יהודים שעלו להר הבית בשנה שעברה.

כבר לפני כשלוש שנים חתם רוב מכריע של הרבנים והפוסקים החרדים על מכתב שיזם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, נגד עלייה להר הבית, זאת בעקבות התופעה שהחלה בשנים האחרונות כשחרדים רבים החלו לעלות להר.

במכתב עליו חתמו הרבנים נאמר כי "היות ובאחרונה קמו אנשים המעודדים להיכנס להר הבית, אנו מבקשים לחזק את האיסור ולומר שלא השתנתה ההלכה, ויש להישמר מלעלות להר ונגוע בקצהו". וכדברי הרבנים, רק הכותל הוא מקום התפילה המותר עד בוא משיח".

לפני כשנה התעוררה סערה לאחר שבתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות נראו משפחה חסידית בהר הבית, בעקבות התיעוד אוים אב המשפחה, חסיד בעלזא תושב ירושלים, כשברשתות החברתיות הפיצו פלסטינים את תמונתו וקראו לפגוע בו.

לפני כחודשיים קרא עיתון "יתד נאמן" במאמר המערכת שלו לנעול את הר הבית בפני יהודים כשבעיתון האשימו את העולים להר הבית בגרימת הסתה חמורה נגד חרדים, שתוצאותיה עלולות להיות הרות אסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר