ב"שטייעדיגע תורה"

הרבי מבעלזא: "בעלי סמארטפון מתחבאים ונפגעים במוח"

הרבי מבעלזא תקף במהלך מעמד ה"שטייעדיגע תורה" את השימוש בטלפון חכם: "אנשים אוהבים להתחבא עם הכלים הללו, מכניסים טומאות למוח". קרא לחסידיו: "התחזקו בשיעורי תורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מבעלזא, אמש (צילום: אנשיל בעק)

מתקפה חריפה: במהלך מעמד ה"שטייעדיגע תורה" במוצאי שמחת תורה בחצר חסידות בעלזא, בהשתתפות אלפים, התייחס האדמו"ר מבעלזא לשורת נושאים העומדים על הפרק, ותקף את השימוש במכשירי סלולר שאינם כשרים.

עוד בחסידים:

"ישנם היום כלים אלקטרוניים, שהם כל כך קטנים, אפשר להכניסם לכיס וביכולתם להכניס כל מיני טומאות שבעולם בבית, בכיס ובמוח. צריכים מאוד מאוד להישמר מהם, הן בבית, הן בעבודה והן בביהמ"ד, בין האנשים ובין הנשים, בין הבנים ובין הבנות".

קהל האלפים בטיש החסידי (באדיבות המצלם)

"אנשים אוהבים להתחבא עם הכלים הללו שאף אחד לא יראה אותם מחזיקים בהם, אבל הכלים האלו אינם מתחבאים מן האנשים. מתחילים עם דברים שאינם באיסור מוחלט ואינם בהיתר ברור, ומסיימים ח"ו עם כל מיני טינופות שבעולם. האמינו לי, אינני חריף ובקי בכל השטויות האלו, וגם אין ברצוני להיות חריף ובקי בהן, אבל רוצה אני שכל אחד ברחוב ידע שאצלנו בבעלזא אין לזה שום היתרים, כל הכלים הטרפים הללו אסורים שיימצאו אצל אף אחד מאתנו".

"אפילו שיש מי שצריך לכך לצורך פרנסה", אמר הרבי, "עליו להתייעץ ולשאול רב מאנשי שלומנו היאך להתנהג בזה. כל הדברים האמורים כעת הם לא רק לאנ"ש מאר"י אלא בכל קצוות תבל. רבנים ועסקנים יושבים ומתקנים תקנות ועצות היאך שלא להיכשל ח"ו, ומי ששומע להם יתברך בכל הברכות".

"אל תחשבו שרק היום ישנם נסיונות. כשהופיעה הטלוויזיה בעולם, היה זה נסיון גדול, הרבה אנשים לא יכלו לעמוד בנסיון. הרבנים החסידיים נלחמו על כך ועמדו כחומה בצורה ושברו את המחסום, עד שכיום כל אחד יודע שאברך חסידי אין לו טלוויזיה בבית. המכשירים שישנם כיום הם גרועים יותר מן הטלוויזיה; אם לא נעמוד בכל הכוחות נגדם נישבר, ואם נעמוד בכל הכוחות יעזור השי"ת ונצליח. כואב לי מאוד שאנו צריכים לדבר מזה, יותר טוב היה אילו לא היינו מדברים מזה, אבל מה נעשה באין ברירה, אנו מקווים שנעמוד כמו חיילים על המשמר, נשבור הכל ונעמוד בכל הנסיונות".

אלפי החסידים ב"שטייעדיגע תורה" (צילום: אנשיל בעק)

קודם לכן, עורר הרבי את הציבור על החיוניות בקביעות עתים לתורה גם לבעלי בתים וגם לאברכי הכוללים. "יש להתחזק בענין שיעורי תורה. ולמה דווקא בענין של שיעורי תורה, הלא עלינו להתחזק בכל, בכל תרי"ג המצוות - אולם בשיעורי תורה טמון ענין אחר, כי יהודי המתחזק בשיעורי תורה, נכנסת בו רוח של אידישקייט, קדושה וטהרה חודרות בלבו ובביתו והכל נראה אחרת. השעה הזו שיושבים בבית המדרש ולומדים דף גמרא ושיעור הלכה, משנה ברורה או ספר אחר, הלימוד מלווה אותו לכל היום, היכן שעומד והיכן שמסתובב".

"הרושם אינו רק אצלו, אלא גם אצל בני ביתו ואצל צאצאיו, כולם יכולים להרגיש בזה. אסור להתרשל בזה, אלא אדרבה ואדרבה, הרבנים והדיינים, הגבאים בכל 'שטיבל' והעסקנים, צריכים לחזק את בעלי הבתים, ולעודדם עוד ועוד שלא יתרשלו בזה. לא חסרים תירוצים ולא חסרות סיבות להתרשלות, וצריכים לכך התחזקות".

בהמשך, עורר הרבי אודות חשיבות ההתאספות וההתכנסות בחבורה, לחזק ולהתחזק בעבודת השם ואמר: "יש להקים 'חברות' בכל מקום ובכל עיר שאנשי שלומנו מתגוררים שם, למבוגרים ולאברכים הצעירים, לאנשים ולנשים. זהו דבר נחוץ מאוד, עשינו זאת כאן בארץ ישראל ורואים את התועלת כמה זקוקים לכך".

"ב'שטיבלעך' הקטנים מספיק שישנה 'קבוצה' אחת וב'שטיבלעך' הגדולים יותר שמתפללים שם הרבה מנינים, צריכים להקים הרבה קבוצות, ובכל קבוצה צריך להיות ראש ומנהיג. עליהם להתאסף מפעם לפעם, ומלבד זאת שמתאספים בשיעורים מפעם לפעם, יש להתאסף ולשוחח ולדבר בדברים העומדים על הפרק".

תיעוד: האדמו"ר מויז'ניץ שורף אייפונים (באדיבות המצלם)

לאחר שירת ניגון ההקפה השביעית, אמר האדמו"ר: "הניגון ששרו עכשיו, זה ניגון ששרו בבעלזא כל השנים בעת ההקפה השביעית. ידוע שכל ניגוני ההקפות בבעלזא הינם ממקור קדום, מהמגיד הרה"ק הרבי ר' בער זי"ע. כ"ק זקיני ז"ל (מהרי"ד זי"ע) שמע פעם שהציונים שרים ניגון זה, הם לקחו את השיר הזה לצרכיהם, ואז הורה להפסיק לשיר את הניגון הזה על ההקפות, ויתר על ניגון שמקורו בקדושה מהרבי ר' בער ומני אז שרו בשנית ניגון ששרים בהקפה השניה".

"הכל בגלל שהציונים השתמשו בזה, אף שהם שכחו מזמן מניגון זה" אמר הרבי והסביר: "למה סיפרתי עובדא זו, כי ברצוני להמחיש מה הוא ניגון קדוש ממקורות קדושים, ואם נטפלים לו אנשים המטמאים את השיר, ראו מה יוצא מזה. צריכים לשמור מאוד על כך, ודבר זה נאמר בכל מקום ובכל זמן, גם בזמנים של היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר