סערת ההפרדה בהקפות

מכתב חיזוק לאחים רזאל: "עמדתם על עיקרון משמרת הצניעות"

רבה של ירושלים שיגר מכתב תמיכה וחיזוק לזמרים והיוצרים יונתן ואהרון רזאל, מי שעמדו במוקד הסערה בהקפות השניות בירושלים - שכמעט ולא הורשתה בהן קיום הפרדה בין גברים לנשים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרה"ג רבי אריה שטרן, רב העיר (צילום: פלאש 90)

סערת ההפרדה בהקפות השניות: הרה"ג אריה שטרן, רבה הראשי של העיר ירושלים, משגר היום (רביעי) מכתב תמיכה וחיזוק יוצא דופן, לאחים האמנים אהרון ויונתן רזאל, שניגנו במצאי שמחת תורה בירושלים במשך זמן רב מול רחב ריקה מחוגגים.

כזכור, המשטרה לא הרשתה תחילה לקיים הפרדה בין גברים לנשים, ההכרחית באירוע המוני שכזה, הקפות שניות לכבודה של תורה.

בעיריית ירושלים ניסו להתנער מהאחריות לכפייה החילונית הזו, אך כזכור 'כיכר השבת' חשף כי היא כן איימה על המארגנים אם הם יקיימו אירועים עם מחיצה בין גברים לנשים.

כעת רב העיר כותב לאחים: "הצטערתי לשמוע על עוגמת הנפש שהיתה לכם בעיכוב של ההקפות השניות המאורגנות על ידכם", הוא פותח, וממשיך "באתי בזה לחזק את ידכם בעמידתכם על העיקרון של משמרת הצניעות".

מכתב רבה של ירושלים

"אכן אי אפשר שימנעו קיומו של אירוע דתי כמו הקפות, בטענה כנגד הפרדה בין גברים לנשים", מביע הרב שטרן את דעתו, "בעוד שזה דבר מקובל בתפילות, ואף ההקפות הנערכות לכבודה של תורה נחשבות לתפילה של שבח ושירה לה' נותן התורה", מסיים הרב הראשי את דבריו הנרגשים והחד משמעיים, וחותם ב"ברכה נאמנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר