הפרקליטות התחשבה

ירו בפלסטינים חשודים וזוכו: "צעקו אללה אכבר"

העובדה שמדובר היה באירוע מהיר במשך שניות בודדות, ושזוהי תקופה של מצב ביטחוני מתוח המתאפיין בפיגועי בודדים - עמדה בין היתר לטובת המאבטחים שירו וזוכו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אסי מידן, דובר צה"ל)

חקירת מותם של שני פלסטינים, מראם אבו איסמעיל ואיברהים טאה, במהלך אירוע במחסום קלנדיה לפני כחצי שנה, מסתיימת היום (רביעי) בסגירת התיק נגד המאבטחים שירו בהם - כך מודיעה כעת פרקליטות המדינה.

עוד חדשות בארץ:

התיק נגד אחד המאבטחים נסגר מחוסר אשמה ונגד המאבטח השני מחוסר ראיות, מנמקת הפרקליטות, "לאחר שמחומר הראיות שנאסף בתיק עולה תמונה לפיה מראם אבו איסמעיל ואיברהים טאה הגיעו לשטח הסמוך למחסום עצמו, וזאת על אף שכוחות הביטחון במקום כרזו להם מספר פעמים לעצור ועל אף שמדובר בשטח שבו אסור לאזרחים לשהות".

"בין כוחות הביטחון במחסום לבין השניים התפתח דין ודברים במהלכו מראם צעקה לעבר כוחות הביטחון, בין היתר צעקת "אללה הוא אכבר", ואילו איברהים טאה קילל את המאבטחים במקום ואף אמר כי אינו רוצה לחזור לאחור", מתוארת השתלשלות העניינים בהודעה שמתפרסמת היום.

(צילום: דוברות המשטרה, شبكة قدس الإخبارية)

בהמשך, החלו שני הפלסטינים לסגת לאחור, כאשר איברהים טאה אוחז בידה של מראם אבו איסמעיל, אך אז שלפה מראם סכין, ולאחר מספר שניות זרקה את הסכין לעבר איש כוחות הביטחון. מיד לאחר היידוי, שוטר שהיה במקום ירה באוויר ובמקביל לכך שני מאבטחים אזרחיים ביצעו ירי. מאבטח אחד ירה במראם ומאבטח שני ירה גם לעבר מראם וגם לעבר איברהים.

כאמור, כתוצאה מירי המאבטחים השניים מתו במקום. עוד עלה מחומר הראיות לפי הפרקליטות , כי "בזמן הילוכו לעבר המחסום הלך איברהים כאשר ידו האחת טמונה בכיסו וידו השנייה מחזיקה במראם. נסיבות אלו יכולות היו להעלות חשד סביר באשר לכוונתו של איברהים לתקוף את כוחות הביטחון שעה שהגיע למרחק כה קרוב מכוחות הביטחון שבמחסום. לכך הצטרפה העובדה שאחותו, שהייתה אתו, שלפה סכין ויידתה אותו על איש כוחות הביטחון".

גם העובדה שמזווית הצילום של הסרטון המתעד את האירוע ניתן לראות ניסיון של איברהים לסחוב את מראם לאחור בטרם יידתה את הסכין, נשקלה טרם ההחלטה על סגירת התיק. אך כיוון המבט של השוטר והמאבטחים במקום שהיה שונה מאשר זווית הצילום, והחיפוש על גופו של איברהים בו התגלו סכינים נוספים, כאשר אחד הסכינים היה זהה לסכין שאותו שלפה ויידתה מראם לעבר איש כוחות הבטחון - גברו והכריעו לטובת המאבטחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר