"התנהלות מביישת"

מבוכה: בן מרן הגר"ע יוסף לא הוזמן לאזכרה של אביו

הגאון רבי משה יוסף, בנו של מרן פוסק הדור ומי שהיה הקרוב ביותר אליו, הוא הבן היחיד שלא הוזמן לעצרת האזכרה שעורך בית המדרש יחווה דעת. "ההתנהלות הזאת מביישת" אמר גורם במשפחה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגר"מ יוסף ואביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילום: ארכיון ישי כהן)

הגאון רבי משה יוסף, בנו הצעיר של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, לא הוזמן לכנס המרכזי לזכרו של אביו - כנס שצפוי להתקיים במוסדות 'יחווה דעת' בשכונת הר נוף בירושלים. כך נודע ל"כיכר השבת".

עוד בחרדים:

במלאות שנה להסתלקותו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, יתקיים 'יום שכולו תורה' בבית המדרש 'יחווה דעת'. במודעות רחוב שפורסמו הצהריים (חמישי) מוזכרים שמותיהם של שלושת הבנים: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף; הגאון רבי אברהם יוסף; והגאון רבי דוד יוסף. אך שמו של הבן הצעיר, הגאון רבי משה יוסף, נשמט מהמודעה.

בדיקת "כיכר השבת" מעלה כי בביתו של הגר"מ יוסף לא התקבלה הזמנה לאף אחד מהאירועים המתוכננים לזכרו של אביו. יצויין כי הגר"מ יוסף התגורר יחד עם אביו במשך למעלה מעשור בבית שברחוב הקבלן 45, ונחשב לבן הקרוב ביותר לרב.

גורם הקשור לארגון האירוע, טוען כי נשלחה לגר"מ יוסף הזמנה דרך קרוב שלישי וכי כל בני המשפחה הוזמנו לאירוע. מנגד, אחד מבני במשפחת יוסף הבהיר: "את האירוע אירגן הגאון רבי דוד יוסף, לאף אחד מבני המשפחה אין קשר לארגון האירוע; הרב לבדו החליט את מי להזמין ואת מי לא".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי במעונו של פוסק הדור ברחוב הקבלן 45 תתקיים אזכרה מצומצמת של רבני ואברכי מכון 'מאור ישראל'.

גורם במשפחת הגר"ע יוסף מתח ביקורת קשה על ההתנהלות ואמר בשיחה עם "כיכר השבת": "ההתנהלות כאן מביישת. פשוט בושה, את הבן הרב משה לא הזמינו בכלל, את הבן הרב אברהם - שהוא בכור הבנים - לא הזמינו לעצרת מעל ציונו של מרן זצ"ל. חבל שזה מה שנוצר כאן שלוש שנים לאחר פטירת מרן".

חיים טריקי, עוזרו של הרב דוד יוסף מסר בתגובה: "אני הייתי ליד הרב והתקשרתי לכל אחד מהאחים והאחיות ללא יוצא מן הכלל כולל הרב משה והזמנתי אותם באופן אישי על ידי הרב לעצרת. לא היה אחד שלא קיבל טלפון".

"אני לא מתערב בשיקולים שבהם הוחלט מי ימסור את השיעורים, אולם לגבי העצרת - אני שוב אומר: אני הזמנתי בהוראתו של הרב את כל אחד מהאחים והאחיות של הרב כולל בניו של הגאון רבי יעקב זצ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר