העיר המלוכלכת

חברי המועצה נגד ברקת ופינדרוס: "לוקחים את הכסף מהזבל"

ביקורת קשה ונוקבת מותחים חברים בקואליציה העירונית בי-ם על הממונה על תיק התברואה בעירייה וממלא מקום ראש העיר יצחק פינדרוס. "החלטות פגומות. מצער מאוד". הסיבה: הסטת תקציב של 3 מיליון ש"ח מתברואה לתרבות תורנית (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
המחאה נגד ברקת, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

עשרה חברי מועצת העיר ירושלים שלחו היום (חמישי) מכתב חריף לראש העיר ניר ברקת בו הם דורשים כי יבטל החלטה להעברת 3 מיליון שקל מתקציב איסוף הפחים במחלקת התברואה, לתקציבים למחלקות התרבות העירוניות.

במכתב הם כותבים, כי הדרישה לביטול העברת התקציב מגיעה על רקע הטענה כי "ההחלטה פגומה מהותית ואינה מתקבלת על הדעת. זאת, לא כל שכן במסגרת הליך חפוז בו נעשתה, ללא הקפדה על חובות בסיסיות של רשות מנהלית במסגרתם של תהליכי קבלת החלטות".

במכתב החריף מאשימים עוד חברי המועצה את ניר ברקת בהפקרת מצב התברואה בעיר, וכותבים כי "כנבחרי ציבור, יש בכוחנו להעיד על כך שמרבית תלונות הציבור נוגעות למצב התברואה הקשה, ולא להעדרם של אירועי תרבות איכותיים ומגונים. אירועי התרבות בירושלים הם רבים ומרובים, ועל כך יש לברך, אולם, מאידך, זהו למרבה הצער גם מצב הלכלוך בעיר. ירושלים רחוקה מלהיות עיר נקייה, ובשכונות רבות בה קצב פינוי האשפה אינו מספק, יוצר בעיות תברואה קשות ומשפיע לרעה על איכות החיים של תושביהן".

חברי המועצה מכנים את ההחלטה כ"חסרת כל היגיון ומימד של סבירות" וכי ההחלטה "חוטאת חטא של ממש לתושבי העיר". במקביל טוענים חברי המועצה, כי ההחלטה עצמה התקבלה באופן בלתי ראוי, ללא היוועצויות עם הגורמים הרלוונטיים ובחינת מכלול ההשלכות והאפשרויות.

חברי המועצה טוענים כי בניגוד לאגף לתרבות תורנית, חברי המועצה האחראים על אגף התרבות לא ביקשו את התקציב, ואף התנגדו לו, אלא שאז לדבריהם הם אוימו כי במידה ויתנגדו, האגף לתרבות תורנית יזכה בתקציב המלא.

חברי המועצה נוזפים בראש העיר ברקת, וכותבים כי "חובתה הבסיסית והראשונה במעלה של רשות מוניציפאלית כלפי תושביה היא בקיום סביבה בריאה ונקייה, נטולת מפגעים תברואתיים. קיומם של אירועי תרבות הוא חשוב ואף חיוני אך אינו יכול לבוא על חשבון תחום התברואה, לא כל שכן כשזה האחרון מצוי במצב חמור ונחות כל כך".

סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ, המחזיק בתיק התרבות, מותח ביקורת חריפה על חבר המועצה יצחק פינדרוס, מחזיק תיק התברואה בעיר, ואומר כי הוא תומך בקיצוץ "ממניעים לא עניינים".

"אני מתנגד מכל וכל לקיצוץ בתקציבי התברואה ולבעיית ניצול התקציב הקיימת באגף. במפגשים שלנו עם תושבים, בכל שכונה, עולה הצורך בשיפור הניקיון העיר ובשיפור הנראות שלה. עלינו להוסיף תקציבים לאגף תברואה, בטח שלא לקצץ בהם. פסטיבלים לא חסרים לנו, אני אומר זאת על אף שאני מחזיק בתיק התרבות", אומר ברקוביץ ל'כיכר השבת'.

ברקוביץ מצהיר, כי "כרשות מקומית תפקידנו הבסיסי הוא לדאוג לסביבה נקייה ומסודרת", ומוסיף כי "חברנו יחד עשרה חברי מועצה, בכדי לדרוש מראש העיר לשנות את החלטתו ואת החלטת ועדת הכספים ולמנוע כל קיצוץ בתברואה".

ברקוביץ מותח ביקורת חריפה על פינדרוס ואומר, כי "אני מופתע ומאוכזב ממחזיק תיק התברואה, יצחק פינדרוס, אשר אמון על נקיון העיר ולא מצטרף אלינו בדרישה, ואף הצביע בעד הסטת התקציב לפסטיבלים. כמדומני שהוא עושה זאת משיקולים לא עניינים, הפוגעים בכלל האוכלוסיות בעיר. זה מצער אותי מאוד. אני מצפה ממחזיק התיק וראש העיר להתעשת ולהביא לניצול כל היתרות התקציביות בשיפור הניקיון בירושלים - ויש שורה של צעדים הניתנים ליישום מיידי".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מדובר במכתב שכולו גיבוב של המצאות, שקרים, סילופים וקידום אינטרסים פוליטיים במסווה של דאגה לציבור. בניגוד לנטען, אין כל קיצוב בתקציב התברואה. ההיפך הוא הנכון.

בשנת 2016 הגדילה עיריית ירושלים את תקציב התברואה בכ-34 מיליון ש"ח לטובת ניקיון, שדרוג ופיתוח המרחב הציבורי בכל רחבי העיר. בין היתר העירייה פעלה ופועלת להחלפת פחי האשפה לפחים טמוני קרקע, הגברת הניקיון, שדרוג 600 גני משחקים, הקמת גינות ופארקים חדשים בשכונות ועוד.

כפי שהוסבר בוועדת הכספים שהתקיימה, לא רק שלא מדובר בקיצוץ של שלושה מיליון ש"ח אלא בתוספת של 3 מיליון ש"ח לשיפור פני העיר והסביבה הקרובה לבית בשכונות, ולא לתרבות כפי שנטען באופן שקרי במכתב - תוספת שהועברה מיתרת תקציב להטמנת אשפה שלא היה בה צורך וניתנה בתיאום מחזיק תיק התברואה. אנו מציעים לחברי המועצה החתומים על המכתב להתחיל לעבוד בשטח לטובת התושבים במקום לכתוב מכתבים".

יצקח פינדרוס מסר: "אני שמח שאחרי שמונה שנים שאני מוביל יחד עם חברי סיעת יהדות התורה דרישה לשינוי סדרי עדיפויות עירוניים והשקעה במקום בפסטיבלים ואירועים מיותרים בנקיון העיר ויופיה כפלטרין של מלך ,תביעה זו חלחלה עד כדי כך שגם תנועת התעוררות ובראשם מחזיק תיק תרבות עופר ברקוביץ הבינו שצריך שינוי סדרי עדיפויות בתקציב העירוני ואני אכן מצפה לראות אותם בעוד חודשים בדיוני תקציב מסייעים למהלך . יחד עם זאת, הדיון היום מראה את חוסר הנסיון הניהולי של החברים הנחמדים מתנועת התעוררות שסבורים שניתן בתוך חודש ימים במערכת עירונית לבצע מכרזים וחוזים ולהשתמש ביתרות תקציב לטובת כח אדם נוסף . בדיונים שקיימתי עם אנשי המקצוע באגף התברואה הגענו להחלטה שיתרות התקציב מסעיפים של התחשבנויות יוסבו לשדרוג המרחב הציבורי במקומות שיש תוכניות וחוזים מוכנים ולאירועים בחגי תשרי ובחנוכה. למען הסר ספק תכניות העבודה שנקבעו בתחילת השנה לניקיון העיר ימשיכו כרגיל ללא כל פגיעה. לצד זאת ראוי לציין את מבצעי הנקיון המיוחדים שעשינו בשכונות במהלך החופש הגדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר