"צריך לדבר לצעירים"

אפקט מלכיאלי: גם ביהדות התורה קוראים לרענון הרשימה

על רקע כניסת חה"כ החדש של ש"ס, גורמים ב'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' קוראים לרענון השורות במפלגה האשכנזית: "הכל פה עומד על מקומו כבר שנים, צריך להכניס דם חדש למערכת" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה גפני ויעקב ליצמן על רקע עצרת בחירות ב-2015 (צילום: יונתן זינדל, ויעקב נחומי - פלאש 90)

אפקט מלכיאלי: החלטתו המפתיעה אמש (שני) של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להתפטר מכהונתו כחבר כנסת ולפנות את מקומו למיכאל מלכיאלי, כוח צעיר ורענן, על מנת לחדש את פניה של התנועה, גורמת לרחש בחש גם במפלגת האחות האשכנזית "יהדות התורה".

עוד בחרדים:

דרעי הסביר את הצעד הנדיר יחסית בכך שביקש "לצרף כוחות צעירים" למפלגה, ומאחר ו"תפקידיי כשר הפנים, הפריפריה, הנגב והגליל וגם כיו"ר ש"ס וחבר הקבינט לוקחים ממני זמן רב". הוא תיאר את מלכיאלי כבעל השכלה נרחבת ותלמיד חכם, וכ"ההנהגה הצעירה של ש"ס".

הבוקר, התייחס לכך יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני בראיון למרדכי לביא ב"קול חי", והצהיר כי בעתיד ישולבו כוחות חדשים גם בדגל התורה.

ההתפטרות המפתיעה של דרעי (צילום: דוברות ש"ס)

העובדה שבש"ס השינויים צוברים תאוצה, גורמת לרעשי רקע גם באגודת ישראל ובדגל התורה, שם גוברים הקולות המדברים על הצורך ברענון השורות ושילוב כוחות צעירים לצד הוותיקים.

"אין ספק שכבודם של המבוגרים במקומו מונח, ואין כרגע תחליף לנסיון הפרלמנטרי שלהם, אולם מדוע לא ניתן לשלב גם אצלנו עסקנים צעירים עם דם חדש?" אומר ל'כיכר השבת' גורם ב'דגל התורה'.

"מדוע לא נראה דמויות פעלתניות כמו מנחם שפירא, אליעזר ראוכברגר, יצחק רביץ ואחרים בקידמת הרשימה? היום צריך לדבר לקהל הצעיר וגם לתת להם תחושה שיש לאן לשאוף, שיש לאן להתקדם. העובדה שהכל עומד על מקומו כבר שנים לא בריאה למפלגה ולא בריאה למערכת. חייבים גם אצלינו רענון שורות" אומר הגורם.

נציגי יהדות התורה בליל הבחירות, ב-2015 (Yaakov Naumi/FLASH90)

גם באגודת ישראל נשמעים קולות הקוראים לחילופי גברא בצמרת. "יש לא מעט עסקנים חסידיים צעירים שכוחם במותנם, ויש להם רעב להצלחה. מי אמר שההישגים שלהם יהיו פחותים משל אלו הוותיקים? האם חברי הכנסת קנו חזקה על מקומם ואינם יכולים לפנותו?" תוהה בקול עסקן כלל-חסידי צעיר.

"נכון שיש משמעות לוותק ולניסיון, אבל לצד זה צריך גם לתת לצעירים להתקדם ולהשתלב", מסביר העסקן.

"גם אצלינו יש עסקנים מוכשרים שיכולים לפרוח ולהביא תוצאות לצד העסקנים הישנים. מה רע באברהם מנלה, שלמה רוזנשטיין, יענקי טסלר, שרוליק פרוש או מוטי דירנפלד - חייבים לעשות גם אצלנו ריענון שורות וחילופים" הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר